۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4127343
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 اجتماعی.آیین ها.نماز جمعه ارومیه - امام جمعه موقت ارومیه گفت: نیروی انتظامی از بازوهای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است و لباس مقدس پلیس لباس خدمت به مردم است.
حجت الاسلام محمد آقا محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: امنیت نعمت بزرگی است که در سایه تلاش و زحمات نیروی انتظامی در جامعه برقرار می شود و مردم باید قدردان حافظان امنیت خود باشند.
وی اظهار کرد: امن نگه داشتن جامعه از آسیب ها و مشکلات، خدمت بسیار بزرگی است و امنیت و آسایش امروز جامعه اسلامی را مدیون تلاش ها و هوشیاری های پلیس هستیم.
وی همچنین ماموران نیروی انتظامی را ضابطین دادگستری خواند و گفت: تحقیقات، پی گیری و اجرای احکام قوه قضاییه نیز به وسیله نیروی انتظامی انجام می گیرد که این امر نیز در راستای برقراری امنیت و آسایش در جامعه است.
امام جمعه موقت ارومیه همچنین با توجه به فرا رسیدن ایام حج تمتع از زائرین خواست، شان سفیری جمهوری اسلامی را در این سفر معنوی حفظ کنند.
وی گفت: باید فرصت ها را در این سفر پربرکت و معنوی برای برپا داشتن نماز ، تلاوت کلام وحی و دعا عنیمت شمرد و وقت گرانبهای عبادت در جوار مسجد الحرام و مسجد النبی را در بازار صرف نکرد.
وی با اشاره به آغاز دهه کرامت نیز به تشریح ابعاد زندگی امام هشتم شیعیان جهان پرداخت و افزود: مردم ایران به میزبانی امام رضا (ع) افتخار می کنند.
وی از مردم خواست با برپا داشتن جشن های میلاد ائمه معصومین (ع) بخصوص امام رضا (ع) در شناساندن هرچه بیشتر زندگی، شخصیت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت به جوانان کوشش کنند.
حجت الاسلام آقامحمدی در خطبه های امروز همچنین ضرورت توجه به احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و خواستار یاد گرفتن احکام مربوط به تجارت از سوی افرادی که قصد ورود به تجارت دارند شد و رباخواری و ربا را از گناهان کبیره برشمرد.
581/330 شماره 194 ساعت 14:02 تمام
۰ نفر