۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4127261
T T
۰ نفر

کارشناس تغذیه وزارت بهداشت:

۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4127261
مصرف فست فودها در مدارس موجب چاقی دانش آموزان می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 اجتماعی.سلامت.تغذیه.سلامت دانش آموزان تهران - متخصص علوم تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاثیرات منفی عرضه فست فودها - غذاهای آماده - در مدارس، گفت: باتوجه به اینکه فست فودها حاوی کالری زیادی است مصرف آن سبب چاقی کودکان می شود.
حامد پورآرام در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تاکید بر مضر بودن مصرف سوسیس و کالباس بر سلامت کودکان به اولیای مدارس و دانش آموزان توصیه کرد از اینگونه غذاهای آماده استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد فست فودها از جمله سوسیس و کالباس دارای چربی، نمک و موادقندی بیش از حد استاندارد است.
متخصص علوم تغذیه وزارت بهداشت اظهار داشت: در تهیه فست فودها معمولا روغن باقی مانده بارها و بارها مورد استفاده قرار می گیرد که اسیدهای چرب و ترانس این روغن ها بسیار بالا است و عوارض منفی متعددی روی سلامت بدن دارد.
پورآرام افزود: معمولا چون مشتری فست فودها زیاد هستند در مراکز مختلف عرضه اینگونه غذاها، مسایل بهداشتی رعایت نمی شود و این مساله به ویژه برای کودکان که در سنین حساس هستند، نگران کننده است.
وی تاکید کرد نباید فست فودها را به عنوان یک میان وعده محسوب کرد بلکه فست فودها جایگزین یک وعده غذای کامل و سالم می شود و فرد را از مصرف غذای خانگی و همنشینی با خانواده محروم می کند.
این کارشناس تغذیه وزارت بهداشت با انتقاد از رستوران ها و مراکز عرضه فست فودها که برای مصرف فست فود به کودکان جایزه می دهند، گفت: این مساله در حقیقت در تشویق کودکان به مصرف فست فودها تاثیر گذار است و سلامت آنان را در معرض تهدید قرار می دهد.
پورآرام افزود: والدین باید کودکان خود را به مصرف غذای خانگی تشویق کنند و هنگام رفتن کودکان به مدرسه برای آنان غذای سالم حتی در حد نان و پنیر و گردو تهیه کنند.
وی یادآور شد آجیل مانند نخود و کشمش، شیرکم چرب، میوه و غذاهای خانگی برای دانش آموزان و کودکان بسیار سالم و مفید است.
اجتمام 9185** ** **1569 شماره 112 ساعت 11:00 تمام
۰ نفر