۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4127136
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 سیاسی.عراق.لیبی.کمک بگفته مقامات عراق ، در جریان دیدار روز پنحشنبه محمود جبرئیل نخست وزیر موقت لیبی از بغداد ، عراق پیشنهاد کرد که تجربیات خود را در زمینه بازسازی و تقویت مردم سالاری در اختیار لیبی قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، این دیدار جبرئیل، نخستین دیدارش از عراق از زمان انقلاب اواسط ماه فوریه در لیبی بود که در نهایت به سرنگونی رژیم معمر قذافی مرد قدرتمند این کشور انجامید و جبرئیل طی دیدارش با نوری المالکی نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق ملاقات کرد.
علی موسوی مشاور مطبوعاتی مالکی به خبرگزاری فرانسه گفت : نخست وزیر مالکی پیشنهاد ارائه تجربیات عراق در بازسازی کشور ، تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات را داده است .
وی با اشاره به صدام حسین دیکتاتور اعدام شده عراق که پس از تجاوز تحت رهبری آمریکا در سال 2003 از قدرت خلع شد گفت : دو طرف شباهت هایی بین رژیم های صدام و قذافی یافتند.
موسوی افزود : جبرئیل، مالکی را برای دیدار از لیبی دعوت کرد و نخست وزیر عراق به این دعوت پاسخ مثبت داده و گفته است که به زودی این کار را انجام خواهد داد.
مترجمام 1403 شماره 545 ساعت 22:58 تمام
۰ نفر