۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4126822
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 کلیات.شورای اداری.اسداباد همدان _ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه طی سه سال نخست این برنامه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در سطح کشور صاحب تلفن ثابت می شوند.
رضا تقوی در چارچوب چهارمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به همدان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسدآباد افزود: هم اینک در اینگونه روستاها دولت توانسته با استفاده از سامانه ارتباطات ماهواره ای ارتباط روستانشینان را برقرار کند و فعلا مشکلات اهالی در این زمینه به حداقل رسیده است.
وی همچنین از تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی به منظور نصب تلفن ثابت در 550 روستا خبر داد و افزود: هم اکنون سه هزار و 500 روستا در نوبت تلفن قرار دارند که امسال 210 میلیارد ریال برای پاسخگویی به نیازهای کشور تخصیص داده شده است.
وی از اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی در روستاهای فاقد تلفن ثابت نیز خبر داد و بیان داشت: با وجود گذشت هفت ماه از سال هنوز 210 میلیارد ریال تخصیص داده شده که نیاز به توجه ویژه و همکاری بیشتر مجلس دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ارتباطی روستاها با طعم عدالت محوری را از مهمترین برنامه های دولت نهم و دهم دانست و گفت: بدون شک فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی توسعه همه جانبه روستاها را به دنبال دارد و دولت تلاش خواهد کرد مشکلات را در این حوزه به حداقل برساند.
وی پیگیری مصوبات قبلی و سرعت بخشیدن به مصوبات دور سوم سفرها را از مهمترین برنامه کاری سفر استانی هیات دولت در همدان دانست و افزود: دولت برای تسریع در اجرای مصوبات دور سوم درصدد برداشتن موانع و مشکلات و تامین اعتبار مورد نیاز است.
وی همچنین تلاش به منظور ساخت تونل برای گردنه اسدآباد، پایان دادن به مشکلات بخش کشاورزی و مخابراتی و حمل و نقل و پاسخگویی به نیازهای منطقه در بخشهای مختلف را از مهمترین محورهای نشست کاری امروز دانست و افزود: این مشکلات و نیازمندیها جمع بندی و در نشست استانی هیات دولت با حضور رییس جمهور بررسی و رسیدگی می شود.
تقوی اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های دولت دانست و افزود: امروز یکی از مهمترین مطالبات مردمی به ویژه جوانان ایجاد اشغال است که دولت با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت در زمان باقی مانده تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
وی خدمات دولت عدالت محور را با گذشته قابل مقایسه ندانست و افزود: دولت برای پایداری بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب در کشور 85 درصد هزینه های نصب و راه اندازی سامانه آبیاری بارانی را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.
فرماندار اسدآباد نیز در این نشست از اجرای 100 درصد مصوبات دور اول و دوم سفر استانی هیات دولت در این شهرستان خبر داد و افزود: دور اول با 65 مصوبه در قالب 103 طرح و اعتبار 563 میلیارد ریال با پیشرفت 96 درصد، دور دوم 58 مصوبه در قالب 86 طرح و اعتبار 315 میلیارد ریال با پیشرفت 92 درصد و دور سوم 124 مصوبه در قالب 231 طرح و اعتبار 1046 میلیارد ریال با پیشرفت 35 درصد حاصل شده است.
امام جمعه و نماینده اسدآباد نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات دولت عدالت محور، گزارشی از وضعیت شهرستان ارایه و خواستار رفع مشکلات منطقه در ابعاد مختلف شدند.
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات در سفر به شهرستان اسدآباد به عنوان وزیر معین و نماینده ویژه دولت با اقشار مختلف مردم نیز دیدار داشت.
7522/575 شماره 231 ساعت 12:40 تمام
۰ نفر