۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4117725
T T
۰ نفر

نمازگزاران جمعه گرگان :

۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4117725
سخنان رئیس جمهوری درعرصه جهانی چالش برانگیز و روشنگرانه بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/01 اجتماعی.داخلی.نظرات مردم.مصاحبه گرگان - شماری از نمازگزاران جمعه گرگانی سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل را روشنگرانه و چالش برانگیزدر عرصه جهانی ارزیابی کردند.
حامد سلامی یک شهروند گرگانی در رابطه با سخنان قاطع و محکم رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت : سازمان ملل نهادی جهانی است که سران کشورها هر سال با گردهمایی در ان مواضع کشورشان را برای جهانیان تبیین و تشریح می کند.
وی افزود : اقای احمدی نژاد در سخنرانی امسال نیز همانند سالهای قبل تفکر و سیاستهای غربیها در عرصه های جهانی که در واقع چپاولگران و برده داران گذشته می باشند را به چالش کشید و عملکرد آنها را زیر سووال برد .
این شهروند گرگانی ادامه داد : سوالاتی که اقای احمدی نژاد ازسیاستمداران و دست اندرکاران غربی کرد در واقع سوالاتی بود که همه ملل مظلوم و عقب نگاه داشته شده از سران غربی دارند ولی بدلیل برخی ملاحظات نمی توانند انها را بر زبان بیاورند .
وی گفت : در واقع همچنانکه رییس جمهوری در مصاحبه های خود گفته است اکثر سران کشورهای جهان سوم در ملاقات های شخصی با مسولان کشورمان بویژه با آقای احمدی نژاد با سخنان و مواضع کشورمان اعلام همبستگی می کنند و همه آنها را تایید می کنند ولی بدلیل آنکه کشورهای کوچک و ضعیفی هستند نمی توانند در تریبونهای عمومی این مطالب را همانند رییس جمهور شجاع کشورمان به زبان بیاورند .
مرضیه افاق یکی دیگر از نماز گزاران گرگانی در مصاحبه با ایرنا گفت : سخنان و مصاحبه های رییس جمهور که از شبکه های مختلف تلویزیونی بطور مستقیم پخش می شود خیلی از کشورها و مردم انها را بیدار کرده است و بهمین دلیل است وقتی اقای احمدی نژاد ماهیت وجودی غرب را به زیر سووال می برد و وقتی که هولوکاست و رژیم صهیونیستی را به زیر سووال می برد نماینده آمریکا و کشورهای غربی سالن اجلاس را ترک می کنند چون عذاب وجدان پیدا می کنند و بنفعشان نیست .
وی گفت : سخنان رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب بتدریج نفوذ کلام جمهوری اسلامی را بر دل سایر ملتها بر جای گذاشته است بطوریکه خط قرمز هولوکاست شکسته است و مثلا 11 سپتامبر اکنون زیر سووال می رود در حالیکه در گذشته این واژه ها از قداست خاصی برخوردار بودند و هیچ فیلسوف و محققی حق نداشت در انها تردید و شبهه افکنی کند در حالیکه امروزه براحتی می تواند انرا زیر سووال ببرد .
وی ادامه داد : در واقع اتفاقی که افتاده ان است که جامعه جهانی دیگر ان جامعه جهانی چند دهه گذشته نیست مردم جهان بیدار شده اند دیگر نمی توان انها را براحتی با چند خبر جعلی و نزدیک به واقعیت گول زد.
وی تاکید کرد : اقای احمدی نژاد با بمباران سووالاتی که همه جوابش را می دانند در واقع مسبب همه جنگها، در گیریها و رخدادهای زشت دنیای امروز را به گردان غربیها انداخته و در نهایت نتیجه می گیرد که عامل همه این توحشها اصالت سود و لذت ، دوری از خدا ، دوری از دین و اسلام حیا ت بخش است و همه باید به فطرت خود بازگردند .
جعفر عبداللهی یکی دیگر از شهروندان گرگانی است که در مصاحبه با ایرنا در خصوص سخنان رییس جمهوری شرکت کرد .
وی گفت : سخنان رییس جمهوری را می توان در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد اما نکته مهم در صحبتهای ایشان ان است که سران غربی بر خلاف اظهارات و صحبتهایشان که بظاهر از دموکراسی و حقوق بشر حمایت می کنند بزرگترین حامیان دیکتاتورها در جهان هستند نگاهی به تحولات خاورمیانه این گفنه و ادعا را ثابت می کند .تمام دیکتاتورهای منطقه خاورمیانه از گماشتگان غربیها می باشند و وقتی می بینند که یک دیکتاتور رفتنی و کار او تمام است دست از حمایت از او بر می دارند و به جرگه مخالفان می پیوندند نظیر تحولاتی که در مصر و لیبی اتفاق افتاد .
وی گفت : بنظر من سخنان اقای احمدی نژاد افشاگرانه بود و تاثیرات زیادی در اینده بر مخاطب کشورهای دیگر خواهد گذاشت .
579 شماره 339 ساعت 18:49 تمام
۰ نفر