۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4115276
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 سیاسی.یمن.خشونت.درگیری تهران- دولت یمن که پس از درگیری های خونین روز گذشته با انتقادهای شدید داخلی و بین المللی همراه است، امروز دوشنبه به خاطر خون های ریخته شده در درگیری های روز گذشته، ابراز اندوه کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ابوبکر عبدالله الکربی وزیر امورخارجه یمن در این باره گفت:دولت یمن از خشونت های روز گذشته و خون های ریخته شده در این روز به شدت اندوهگین است و این اقدامات خشونت آمیز را قویا محکوم می کند.
وزیر امورخارجه یمن که در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد ، ادامه داد:دولت یمن درباره وقابع روز گذشته تحقیقات جامعی را آغاز کرده است و مسببان تیراندازی به سوی مردم را شناسایی به سزای اعمالشان خواهد رساند.
وزیر امورخارجه یمن تصریح کرد، اکنون که مشکلات و تنش ها می رود تا با مسالمت حل و فصل شود، وقوع چنین حواثی تاسف بار است.
وی گفت، متاسفانه دستبابی مردم یمن به سلاح و مسلح شدن بسیاری از غیر نظامیان در چند ماه گذشته، مشکلی جدی است و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.
اظهارات وزیر امورخارجه یمن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حالیست که امروز جمال بن عمر و عبدالطیف الزیانی نماینده ویژه سازمان ملل متحد و میانجیگر شورای خلیج فارس در امور یمن امروز وارد صنعا شدند.
بن عمر و الزیانی ضمن دیدار با برخی مقامات یمن، قرار است در مراسم امضای توافقنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس که به منظور خروج از بن بست سیاسی در این کشور ارائه شده است، شرکت کنند.
بر پایه این گزارش، در تظاهرات روز گذشته مردم یمن علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور این کشور،نیروهای امنیتی یمن با تیراندازی مستقیم به سوی آنها، بیست و شش نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی کردند.
مترجمام 1423**9041** شماره 688 ساعت 19:14 تمام
۰ نفر