۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4115198
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 فرهنگی.مناسبتها.دفاع مقدس 90 اراک - استاندار استان مرکزی در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین و ارزشمندترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم بر افراشته اسلام و قرآن است.
'علی اکبر شعبانی فرد' در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه به ایرنا ارسال شده آورده است: در مجموعه دفاع مقدس درخشنده و نفیس ترین نگین گرانبها، یاد و خاطره شهیدان است.
وی در ادامه این پیام می افزاید: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می دارد.
استاندار استان مرکزی اضافه کرده است: ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن 'تعبد در برابر ولایت ' را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته، به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی ماندگار را ترسیم کردند.
همچنین در این بیانیه خاطر نشان شده است: این هفته یادآورخون های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد زیرا فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت میدیدند.
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از این پیام آورده است: وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه عوض نمی کنند و این پیام بزرگ دفاع مقدس است که مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پا خاست و صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت.
این پیام می افزاید: انگیزه حضور ما دینی، عقیدتی، ملی و دفاع ما نبردی 100درصد شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی و اسلامی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.
استاندار استان مرکزی در ادامه این پیام تصریح کرد: مهمترین عامل پایداری در ملتی جنگ زده آرامش روحی، انگیزه قوی و تکیه گاه محکم امام خمینی (ره ) بود که با نفس مطمئنه خویش، این نیاز بسیار مهم را برای مردم، مسوولان و رزمندگان تامین می فرمود.
شعبانی فرد در این پیام اضافه کرده است: امام راحل می فرمود: 'در این دنیایی که همه علیه ما می باشند ما باید انجام وظیفه را در نظر داشته باشیم ' بنابراین یاران، عاشقانه رفتند اما هنوز لاله های سرخ دشت های این خاک به برکت خون مطهر آنان با صلابت، توفنده و بالنده به حرکت عزت آفرین خود ادامه می دهد و هنوز نام و یادشان زینت بخش شهرها و روستاها است.
در ادامه این پیام آمده است: شهدا مردان همیشه جاویدان این دیار دلیرانند ، آنان آینه های تمام نمای راه عزت و شرف ملت غیور ایران هستند.ک/1 7109/507/ 1539 شماره 611 ساعت 17:25 تمام
۰ نفر