۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4115176
T T
۰ نفر

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4115176
توصیه های رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیداری اسلامی راهگشای مردم منطقه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 سیاسی.ارتش.بیداری90.گیلان رشت - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری اجلاس دو روزه بیداری اسلامی گفت: رهنمودها و توصیه های رهبر معظم انقلاب در این اجلاس، راهگشای ملت ها و کشورهای منطقه است.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در مراسم اخذ درجه دانش آموزان دوره 177 شهید قربان پور در مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت افزود: خیزش های مردمی منطقه به طور قطع نتیجه انقلاب اسلامی است و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای جلوگیری از رشد و تعالی نظام اسلامی اظهار داشت: اختلافات قومی و ترور دانشمندان و نخبگان ایرانی، نمونه هایی از دسیسه هایی است که برای متوقف ساختن قطار پیشرفت انقلاب از سوی دشمنان به کار گرفته شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت افزایش توان عملیاتی نیروهای نظامی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: برای پاسداری از مرزهای میهن اسلامی، باید همواره گوش به فرمان ولایت باشیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس، رهبری امام راحل در دوران جنگ تحمیلی و پیروزی های سربازان اسلام علیه رژیم بعثی را نقشی موثر خواند و گفت: هم اکنون ایران اسلامی در حوزه تحولات منطقه ای و جهانی بازیگر اصلی است و این مهم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به دلاوری های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن اشاره و تصریح کرد: با وجود افزایش دزدی های دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب طی دو سال اخیر، نیروی دریایی ارتش تمام کشتی ها را سالم از خطر عبور داده است.
وی همچنین با اشاره به مبارزه 35 کشور با دزدان دریایی اظهار داشت: 12 تیم عملیات ویژه نیز به استعداد هر تیم حدود یکصد نفر برای برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشور به شمال اقیانوس هند و دریای سرخ فعالیت دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از ابتدای سال 88 که با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا، نیروی دریایی یک نیروی راهبردی قلمداد شده ؟ 15 ناوگروه به دریاهای آزاد اعزام شده اند.
امیر دریادار سیاری اضافه کرد: چهار ناوگروه نیروی دریایی نیز بیش از چهارصد هزار کیلومتر یعنی 10 برابر محیط کره زمین دریانوردی کرده اند که نشان از توانمندی نیروی دریایی برای حضور در دریا بویژه در شرایط نامساعد جوی دارد.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت یکی از مراکزی است که وظیفه آموزش و تربیت افراد مورد نیاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. ک/2 ص/695/508 شماره 588 ساعت 16:56 تمام
۰ نفر