۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4096354
T T
۰ نفر

مسئول امور شهرستان های ستاد دیه

۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4096354
9 هزار محکوم جرائم غیر عمد در کشور زندانی هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/30 اجتماعی.امور زندانها.دیه ایلام- کشور گفت : در حال حاضر 9 هزار محکوم جرائم غیر عمد در سطح کشور در زندان ها به سر می برند و چشم انتظار کمکهای خیرین هستند.
عباس کشانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم گلریزان در ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هفت هزار نفر از این افراد محکوم به پرداخت دیه و 2 هزار نفر نیز محکوم مالی می باشند.
وی ، عمده محکومیت های پرداخت دیه را ناشی از تصادفات رانندگی ، حوادث کارگاهی ، قتل های غیر عمد و محکومیت های مالی را نیز ناشی از پرداخت نکردن نفقه و صدور چک های بلامحل عنوان و اظهار کرد : برای آزادسازی هر زندانی به طور متوسط حدود 250 میلیون ریال نیاز است.
کشانی در ادامه بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی جامعه به منظور آگاه سازی مردم در این زمینه تاکید و خواستار مشارکت مردم و خیرین برای آزادسازی زندانیان محکومیت های غیر عمد شد.
کشانی یادآور شد : طی سال گذشته بیش از 190 همایش گلریزان به منظور کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور برگزار که بیش از یکصد میلیارد ریال کمک های مردمی در این همایش ها جمع آوری شد.
وی با اشاره به اینکه برپایی همایش های گلریزان در کشور در ایام ماه مبارک رمضان افزایش یافته است، گفت: امید است در این همایش ها شاهد رشد چشمگیر کمک های مردمی برای آزادی زندانیان باشیم.
وی افزود: در حال حاضر 31 ستاد دیه در سطح کشور به منظور کمک به آزاد سازی زندانیان و محکومان جرائم غیر عمد فعالیت می کند.
7177/1139 شماره 558 ساعت 21:37 تمام
۰ نفر