۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094773
T T
۰ نفر

نشست های پنجشنبه نمایشگاه قرآن اعلام شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094773
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/27 فرهنگی.معارف.نمایشگاه قرآن تهران - ستاد خبری نمایشگاه قرآن با اعلام این که تمامی نشست های جمعه شب به مناسبت شب های قدر برگزار نخواهد شد، فهرست نشست های روز پنجشنبه را اعلام کرد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، تمامی نشست های تخصصی پس از افطار نمایشگاه قرآن و همچنین مراسم شب های نور فردا جمعه شب (28 مردادماه ) به مناسب شب قدر برگزار نمی شود.
محمدحسین یاوراحمدی مدیر کمیته محافل و مراسم گفت: نشست های روز جمعه نمایشگاه قرآن از ساعت 18 تا 20 در سه سالن برگزار می شود که نشست بررسی و نقد فعالیت های قرآنی و تاثیر آن بر توسعه فرهنگ قرآنی در سالن شماره یک، نشست زبان شناسی قرآن در سالن شماره دو و نشست آسیب شناسی پژوهش های قرآنی در سالن شماره سه و تا قبل از افطار جمعه برگزار می شود.
** جایگاه قرآن در اندیشه های امام خمینی (ره ) نشست جایگاه قرآن در اندیشه های امام خمینی (ره ) با سخنرانی محمد خیرخواه پژوهشگر قرآنی، جایگاه قرآن در اندیشه های امام راحل (ره ) مورد بررسی قرار می گیرد.
این برنامه به همت دانشگاه جامع علمی- کاربردی و بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در سالن3 واقع در نیم طبقه بالای شبستان مصلی از ساعت18:30 برگزار می شود.
** بررسی سند چشم انداز شکوفایی قرآن نشست تخصصی بررسی سند چشم انداز شکوفایی قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری با محوریت بررسی مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ قرآن کریم، به همت شورای عالی قرآن از ساعت 18 در بخش نهادها و موسسات نمایشگاه قرآن برگزار می شود سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، کریم دولتی رییس دانشکده علوم و فنون قرآن تهران، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن، سعید رحمانی مدیر برنامه ریزی شورای عالی قرآن و محمد عباسی قاری ممتاز بین المللی در زمینه ابعاد مختلف و چگونگی تحقق طرح 10 میلیون حافظ قرآن و 20 میلیون قاری بحث و تبادل نظر می کنند.
** تاثیرات طلاق در تربیت نسل آینده نشست تخصصی با موضوع طلاق عاطفی - روانی و تاثیرات نامطلوب آن در تربیت نسل آینده به همت بخش آموزش نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ساعت 21 در غرفه مشارکت های مردمی و خانواده بخش آموزش برپا می شود.
در این نشست علاوه بر سخنرانی علی جعفری معاون اولیا و مربیان و خانواده، مسابقه شفاهی دانستنی های قرآن ویژه دانش آموزان دبستان و راهنمایی نیز برگزار می شود.
** شبهات دینی و قرآنی نشست شبهات دینی و قرآنی از سلسله نشست های انحراف و جریان های انحرافی به همت خبرگزاری دانشجو و بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در سالن3 واقع در نیم طبقه بالای شبستان مصلای امام خمینی (ره ) از ساعت 21:30 برگزار می شود و سعید کریمی رییس دانشگاه پیام نور سخنرانی این نشست را به عهده خواهد داشت.
** یکپارچه نگری توحیدی میزگرد یکپارچه نگری توحیدی به همت بخش تحول قرآن بنیان علوم انسانی از ساعت 19 با سخنرانی حجت الاسلام محمدحسین شریفی نیا استاد حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد و از ساعت 17 نیز نشست سوم از سلسله نشست های راهبردهای قرآنی تربیت با سخنرانی مرتضی زاهدی مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره (س ) برگزار می شود.
** فعالیت های قرآنی در نشریات قرآنی نشست تخصصی فعالیت های قرآنی در نشریات قرآنی از ساعت 18 در غرفه قرآن و رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نهادها برگزار می شود.
در این نشست حجت الاسلام علی خدیوی مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سهند تبریز، حجت الاسلام محمد عبداللهیان مدیر مسوول نشریات بینات و بشارت و محمدجواد فریدونی دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث و بررسی فعالیت های نشریات قرآنی خواهند پرداخت.
** قرآن و مستشرقان نشست علمی قرآن و مستشرقان با سخنرانی حجت الاسلام محمدحسن زمانی پژوهشگر قرآنی و حجت الاسلام سیدعلی سادات فخر استاد حوزه و دانشگاه از ساعت 21:30 در بخش پژوهش نمایشگاه برگزار می شود.
** روش شناسی اقتصاد اسلامی نشست روش شناسی اقتصاد اسلامی از سلسله نشست های روش شناسی اقتصاد اسلامی از تطبیق تا تحقق در بخش تحول قرآن بنیان علوم انسانی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود در این نشست که از ساعت 21 آغاز می شود، سید مهدی زریباف استاد دانشگاه پیرامون روش شناسی اقتصاد اسلامی به سخنرانی می پردازد.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن تا چهارم شهریور همه روزه از ساعت 17 تا 24 و روزهای جمعه از ساعت 14 تا 24 در مصلای امام خمینی (ره ) تهران برگزار می شود.
فراهنگ **1003** شماره 290 ساعت 17:32 تمام
۰ نفر