۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094253
T T
۰ نفر

اختصاصی

۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094253
همایش قدس، بیداری اسلامی و رهایی در لندن برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/26 فرهنگی.انگلیس.رمضان.قدس لندن - همایش یک روزه قدس، بیداری اسلامی و رهایی هفته آینده به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، در شهر لندن برگزار می شود.
دکتر علی محمد حلمی رایزن فرهنگی کشورمان در لندن روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با شرکت نخبگان و کارشناسان مسلمان و غیرمسلمان، روسای مراکز اسلامی، نویسندگان و اصحاب رسانه در آستانه روز جهانی قدس برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به تحولات اخیر در جهان عرب و انتفاضه مردمی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، شرکت کنندگان در این همایش درباره تاثیرات انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره ) در بیداری جهان اسلام و همچنین پیامدهای تحولات اخیر بر مساله فلسطین و قدس شریف سخنرانی خواهند کرد.
وی تاکید کرد: بدون تردید انتفاضه اخیر در جهان عرب و بخصوص سقوط رژیم دیکتاتور حسنی مبارک در مصر تاثیرات مثبتی بر انتفاضه تاریخی مردم مظلوم فلسطین داشته است.
آقای حلمی در تشریح دیگر برنامه های رایزنی فرهنگی کشورمان در ماه مبارک رمضان به برپایی نمایشگاه قرآن درشهر منچستر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه شامل قرآن های نفیس، تابلوهای خوشنویسی قرآنی، تذهیب و نرم افزارهای قرآنی است که با همکاری مرکز اسلامی و جمعیت محبان المهدی (ع) منچستر برگزار می شود.
برگزاری مسابقات حفظ، قرائت و تجوید تحت عنوان ده روز با قرآن کریم از دیگر برنامه های قرآنی در شهر منچستر است که از فردا(پنجشنبه ) آغاز می شود.
وی برپایی مراسم ویژه احیاء، جلسات قرآن و نهج البلاغه با مشارکت و همکاری مراکز اسلامی، انجمن های اسلامی دانشجویان و ایرانیان مقیم در شهرهای ادینبورو، آبردین، لیورپول و کاونتری را از دیگر برنامه های رایزنی فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
آقای حلمی افزود: بسته های ویژه رمضان اهدایی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ایرانیان نیز پیشتر برای هموطنان مقیم در شهرهای مختلف انگلیس و اسکاتلند از جمله لندن،منچستر، بیرمنگهام ،ناتینگهام، گلاسگو، آبردین ،کاونتری، لیورپول و ادینبورو ارسال شده است.
اروپام 345** شماره 554 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر