۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4092159
T T
۰ نفر

مردم افغانستان به آب پاکیزه نیاز مبرم دارند

۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4092159
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/23 اجتماعی.افغانستان.آب.بهداشت تهران - مردم در کشور جنگ زده افغانستان با محرومیت های بسیاری مواجه هستند و این درحالی است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی اشغال کننده افغانستان، مدعی هستند که در پروژه های زیرساختی این کشور فعالیت می کنند به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دولت افغانستان اعلام کرده است که تقریبا سه چهارم از جمعیت افغانستان به آب پاکیزه دسترسی ندارند.
مردم جنگ زده افغانستان که به سبب شعله ور شدن آتش جنگ در این کشور و اشغال سرزمینشان به دست بیگانگان با مصیبت های زیادی مواجه شده اند اکنون از دستیابی به حقوق اولیه لازم برای ادامه حیات نیز محروم مانده اند.
یکی از مهمترین دغدغه های روزانه مردم در افغانستان دسترسی به آب بهداشتی و پاکیزه است که شهروندان افغانی در اکثر نقاط این کشور برای این مهم به شدت به تکاپو افتاده اند.
بر اساس گزارش های موجود، حتی چاه هایی که از جانب نهادها و سازمان های کمکی در مناطق مختلف این کشور حفر شده است، دیگر منابع مطمئنی برای تهیه آب شرب مردم افغانستان محسوب نمی شوند.
مردم در کشور جنگ زده افغانستان در حالی با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا بارها مدعی شده اند که یکی از دلایل مهم حضور آنان در خاک افغانستان علاوه بر ادعای آنان مبنی بر مبارزه با طالبان و بازگرداندن امنیت به این کشور، کمک به بازسازی کشور جنگ زده افغانستان است. ادعایی که نه تنها تا کنون تحقق نیافته است بلکه امتداد حضور طولانی مدت اشغالگران باعث شده تا مردم حتی از ابتدایی ترین حقوق خود برای ادامه زندگی نیز محروم بمانند.
صویر1985**2351** شماره 530 ساعت 18:04 تمام
۰ نفر