۲۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4091475
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/22 سیاسی.پاکستان.آی اس آی اسلام آباد - دادگاه عالی اسلام آباد در پاکستان با اعلام بررسی مجدد پرونده افراد ربوده شده در این کشور ، به رییس سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان نسبت به پاسخ دهی به موقع در این خصوص ، تذکر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، دادگاه عالی اسلام آباد امروز (شنبه ) اعلام کرد : به ژنرال احمد شجاع پاشا رییس سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان (ISI( تا پایان ماه جاری مهلت داد تا درباره پرونده افراد ربوده شده که اکثریت آنها در مناطق قبایلی ربوده شده اند، پاسخی قانع کننده به این دادگاه ارائه نماید.
مقامات قضایی مسوول این پرونده اعلام کردند : دادگاه عالی مصرانه پیگیر این موضوع امنیتی بوده و تا دریافت نتیجه مطلوب از این پرونده صرف نظر نمی کند.
دادگاه عالی اسلام آباد هم اکنون در حال رسیدگی به تقاضای بستگان چهار نفر از شهروندان پاکستانی که ربوده شده اند و خبری از آنها نیست، می باشد.
قاضی حمید الرحمن رییس کمیته تحقیقاتی پرونده افراد ربوده شده ، گفت : دادرسی این پرونده تا زمان مشاهده وضعیت جدید ادامه خواهد یافت.
نماینده سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان با کم عقل خواندن بستگان افراد ربوده شده، تصریح کرد : این افراد باید شکایت خود را در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار دهند.
دولت پاکستان چندی پیش به منظور یافتن افراد گمشده که با شبه نظامیان تقابل داشته اند و همچنین افراد ربوده شده در چند سال اخیر در پاکستان، کمیته حقیقت یاب تشکیل داده که این پرونده هنوز مفتوح است.
در پاکستان و به ویژه در مناطق قبایلی در شمال غربی این کشور ، شبه نظامیان با یورش به مناطق مسکونی بسیاری از شهروندان بی دفاع و بی گناه را به گروگان می گیرند، به گونه ای که سرنوشت بسیاری از آنها هنوز نیز نامشخص است.
آساق / **1095 1506 شماره 472 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر