۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4090605
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/20 سیاسی.سازمان ملل.سوریه نیویورک - بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت جایی نیست که در آن حقایق دست کاری شود ، اما متاسفانه بر اثر فشارهای برخی از کشورهای غربی، این شورا دستخوش استانداردهای دوگانه و ریاکارانه شده است.
به گزارش ایرنا، جعفری بعد از نشست غیرعلنی امروز شورای امنیت که به موضوع تحولات سوریه اختصاص داشت، به میان خبرنگاران آمد و به شدت از برخورد تبعیض آمیز و سیاسی نمایندگان، دائم آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در قبال حوادث کشورش انتقاد کرد.
وی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت به شما اطمینان می دهم مطالبی که از نمایندگان برخی از کشورهای عضو شورای امنیت در مورد سوریه می شنوید، موثق نیستند.
وی افزود : برخی از کشورهای عضو شورای امنیت خود را مسوول برقراری و حفظ صلح در جهان می دانند در حالی که به شما خبرنگاران در مورد تحولات سوریه اطلاعات نادرست می دهند و ذهن شما را ازحقایق دور می کنند.
نماینده دائم سوریه به دیدار اخیر وزیر خارجه ترکیه از دمشق اشاره کرد و گفت : مقام های دو طرف نتایج مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و نماینده دائم ترکیه در جمع اعضای شورای امنیت به این مسئله اشاره کرد اما نمایندگان کشورهای غربی به این مطالب توجه نکردند.
** لندن تظاهرکنندگان انگلیسی را شرور می خواند نماینده دائم سوریه با اشاره به سرکوب گریهای وحشیانه پلیس انگلیس بر ضد تظاهرکنندگان ، گفت : دولت انگلیس تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف خود را شرور و اشرار می خواند اما دولت سوریه نباید کسانی که مسلحانه با نظامیان سوری می جنگند، اشرار بخواند.
وی افزود : درخصوص تحولات مربوط به سوریه، دولت مقصر است اما در مورد خشونت و سرکوب گریها در انگلیس شرایط متفاوت است، متاسفانه شورای امنیت در مورد مسایل مشابه در نقاط مختلف جهان واکنش های ضد و نقیضی دارد که این مسئله حکایت ازغیرعادلانه بودن رفتار و منش برخی از اعضای آن دارد.
نماینده دائم سوریه گفت : ما هیچ وقت دولت انگلیس، فرانسه و یا آلمان را رژیم نمی نامیم، همه باید مسوولانه عمل کنند و زیر سقف سازمان ملل به هم احترام بگذارند.
وی با بیان اینکه سوریه یکی از اعضای شورای امنیت و دولت حاکم بر آن مشروع و قانونی است، گفت : کسی نمی تواند به ما دیکته کند که دولت سوریه مشروعیت ندارد، زیرا مردم ما دولت و رییس جمهور را بر اساس قانون انتخاب کرده اند، همچون انتخاب سارکوزی، صدر اعظم ، آلمان و یا اوباما.
جعفری افزود : اگر دولتی، دولت سوریه را رژیم بنامد، ما هم او را رژیم خطاب خواهیم کرد.
وی همچنین به گفت وگوی تلفنی دبیر کل سازمان ملل با بشار اسد اشاره کرد و گفت : رییس جمهور اوضاع سوریه را برای دبیرکل تشریح و بان کی مون هم در مورد بیانیه رییس شورا توضیحاتی ارائه کرد.
نماینده دائم سوریه خاطرنشان کرد شورای امنیت نباید مکانی باشد که سوریه را به دلیل منافع استراتژیک محکوم کند.
وی اظهار داشت : چرا شورای امنیت هیچوقت در مورد جنایات رژیم صهیونیستی بر ضد ملت فلسطین واکنشی نشان نمی دهد و سکوت اختیار کرده است.
جعفری افزود : برخی از اعضای شورای امنیت تلاش می کنند تا سوریه نیز به سرنوشت لیبی گرفتار شود، اما به آنها اطمینان می دهیم که موفق نخواهند شد اروپام 1908**2251 شماره 288 ساعت 20:26 تمام
۰ نفر