۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4090331
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/20 سیاسی.دادگاه اوکراین.رد درخواست آزادسازی اوکراین مسکو - رسانه های خبری اوکراین اعلام کردند: دادگاه عالی کی یف امروز چهارشنبه از لغو تصمیم بازداشت یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین خودداری کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از این منابع، طرفداران تیموشنکو از زمان دستگیری وی در پایان هفته گذشته تاکنون با برپایی چادرهای اعتراض در مرکز کی یف ، پایتخت اوکراین به دستگیری و بازداشت وی اعتراض کرده اند.
گزارش مزبور حاکی است که تیموشنکو 50 ساله به اتهام سوء استفاده از اختیارات خود در دوره تصدی نخست وزیری برای انعقاد قرارداد گازی با روسیه با قیمت بالاتر از استانداردهای روز در سال 2009 محاکمه و بازداشت شد.
بنا بر این گزارش، تیموشنکو تمامی اتهامات وارده علیه خود را رد و اعلام کرده است که محاکمه و دستگیری وی دارای انگیزه های سیاسی است.
دستگیری و بازداشت تیموشنکو در ابعاد منطقه ای نیز واکنش های مختلف را برانگیخته و وزارت خارجه روسیه پس از دستگیری وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد گازی منعقد شده میان این کشور و اوکراین در زمان نخست وزیری تیموشنکو مطابق با اصول و مقررات بین المللی بوده است.
اروپام/518 شماره 011 ساعت 01:02 تمام
۰ نفر