۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4089655
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 سیاسی.اولاند.آفریقا.انتخابات2012 تهران - فرانسوآ اولاند دبیر اول سابق حزب سوسیالیست فرانسه و یکی از رقیبان احتمالی نیکلا سارکوزی در انتخابات سال آینده این کشور، سیاست وی در آفریقا را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه فرانسوی اکسپرس روز سه شنبه خبر داد: اولاند 2ماه و نیم پس از بازگشت از تونس، آفریقا را قاره آینده خواند و شفاف سازی روابط کشور خود را با این قاره خواستار شد.
وی در گفت وگو با هفته نامه ژون آفریک در حالیکه می کوشید جایگاه خود را بعنوان رییس جمهوری احتمالی آتی فرانسه پیشاپیش تثبیت شده قلمداد کند از نیکلا سارکوزی به دلیل ضعف در صحنه بین المللی و عدم استفاده از فرصت ها انتقاد کرد.
اولاند با اشاره به نقاط ضعف اقدامات فرانسه در آفریقا گفت: من هیچ کدام از اقداماتی چون چشم پوشی طولانی مدت حزب حاکم ( او . پ . ام ) در قبال حافظ و بشار اسد ، دیدار عجیب معمر قذافی از الیزه در سال 2007 میلادی و سکوت مقامهای فرانسوی در قبال تحولات تونس در آغاز بهار عرب را فراموش نمی کنم.
وی همچنین آنچه را که لزوم روابط بنیادین و مستحکم با سران کشورهای آفریقایی توصیف می کرد مورد تاکید قرار داد و با اشاره به خود داری لوران باگبو رییس جمهوری سابق ساحل عاج از ترک قدرت و 4 ماه درگیری خونین در این کشور، اقدام برخی از اعضای مهم حزب سوسیالیست در حمایت نکردن از وی در انتخابات سال 2004 میلادی را اقدامی هوشمندانه توصیف کرد.
بر پایه گزارش ها، دبیر اول سابق حزب سوسیالیست فرانسه که از گزینه های مطرح سوسیالیست ها برای رقابت های انتخاباتی آتی ریاست جمهوری این کشور به حساب می آید، تصمیم دارد در کتاب 288 صفحه ای خود باعنوان رویای فرانسه ، تمامی برنامه ها و اهداف انتخاباتی خود را به اطلاع مردم فرانسه برساند.
شش نفر از چهره های مشهور تر حزب سوسیالیست فرانسه نامزدی خود را برای انتخابات درون حزبی که قرار است در روزهای 17 و 24 مهرماه برگزار شود اعلام کرده اند تا نامزد نهایی این حزب برای رقابت با سارکوزی در انتخابات سال 2012 میلادی را مشخص کنند.
فرانسو اولاند و مارتین اوبری دبیر اول کنونی حزب سوسیالیست که پست خود را تا برگزاری انتخابات مذکور بطور موقت واگذار کرده است و نیز سگولن روایال همسرسابق اولاند و رقیب نیکلا سارکوزی درانتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی، مهمترین چهره ها در میان شش نامزد این حزب محسوب می شوند.
صویر.** 1740**9053 شماره 612 ساعت 20:01 تمام
۰ نفر