۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4089646
T T
۰ نفر

در پی تشدید اعتراضات

۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4089646
پلیس لندن احتمال استفاده از گلوله های پلاستیکی را بررسی می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 سیاسی.انگلیس.لندن.ناآرامی لندن - یک مقام ارشد نیروی پلیس متروپلیتن لندن روز سه شنبه تایید کرد که این نیرو احتمال استفاده از گلوله های پلاستیکی را برای مقابله با اعتراضات و خشونت های آتی بررسی می کند.
به گزارش ایرنا، به دنبال ناکامی نیروهای پلیس در کنترل ناآرامی های روزهای اخیر در لندن تاکتیک های متعددی برای تشدید برخوردها با معترضان مدنظر قرار گرفته است.
استیفن کاوانا یکی از معاون پلیس لندن امروز گفت: استفاده از گلوله های پلاستیکی از جمله تاکتیک هایی است که مطرح شده و ممکن است در صورت نیاز توسط نیروهای پلیس استفاده شود.
این برای نخستین بار است که پلیس انگلیس قصد دارد از گلوله های پلاستیکی برای سرکوب اعتراضات و ناآرامی ها در سرزمین اصلی این کشور استفاده کند.
تاکتیک دیگری که شب گذشته در برخی مناطق لندن به کار گرفته شد و احتمالا امشب نیز بطور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به کارگیری نفربرهای ویژه است که شبیه آنها پیشتر در اوج ناآرامی های ایرلند شمالی توسط ارتش انگلیس استفاده می شد.
استفاده از ماشین های آبپاش ضدشورش دیگر تاکتیکی است که توسط مقامات پلیس مورد بررسی قرار گرفته ولی هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه پس از جلسه کمیته وضعیت های اضطراری دولت (کبرا) و همچنین دیدار و گفت و گو با فرماندهان ارشد پلیس اعلام کرد که پلیس از این پس با قاطعیت کامل با معترضان برخورد خواهد کرد و تعداد بیشتری از آنها را دستگیر خواهد نمود.
تاکنون حدود 525 نفر از معترضان در روزهای اخیر در لندن دستگیر شده اند که نزدیک به نیمی از این دستگیری ها طی دیشب و بامداد امروز صورت گرفته است. بیش از 200 نفر نیز در شهرهای دیگر از جمله بیرمنگهام، بریستول و لیورپول دستگیر شده اند.
پلیس امروز اعلام کرد که بازداشتگاه های لندن دیگر جا ندارد و برخی از دستگیرشدگان به زندان هایی در خارج از پایتخت منتقل می شوند.
نخست وزیر انگلیس امروز همچنین اعلام کرد که با کمک گرفتن از نیروهای پلیس شهرهای دیگر و لغو مرخصی های نیروی پلیس لندن، امشب 16 هزار پلیس برای مقابله با اعتراضات و ناآرامی های احتمالی در خیابان های پایتخت حضور خواهند داشت.
شب گذشته حدود شش هزار پلیس در لندن حضور داشتند.
و ناآرامی ها در لندن و دیگر شهرهای انگلیس تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس نیز لغو شد و نمایندگان برای تشکیل جلسه اضطراری در روز پنجشنبه فراخوانده شدند.
مناطق مختلف شهر لندن طی سه روز اخیر بویژه دوشنبه شب شاهد ناآرامی های گسترده ای بود که طی آن دهها خودرو، مغازه و واحد مسکونی به آتش کشیده شد و اجناس چندین فروشگاه نیز به غارت رفت.
ناآرامی های لندن روز دوشنبه برای نخستین بار به شهرهای بیرمنگهام، بریستول، لیورپول و منچستر نیز گسترش پیدا کرد و جوانان خشمگین در این شهرها طی دیشب و بامداد امروز با نیروهای ضدشورش درگیر شدند.
اعتراضات و شورش های اخیر لندن پس از کشته شدن یک جوان سیاه پوست به نام مارک دوگان توسط پلیس در منطقه تاتنهام آغاز شد.
پلیس و مقامات دولتی ادعا می کنند ناآرامی های اخیر که به مناطق دیگر لندن نیز گسترش یافته، هیچ ارتباطی با موضوع مرگ دوگان ندارد و تنها اقدامی تقلیدی توسط گروههای مجرم و جنایتکار در مناطق مختلف است که از این طریق بتوانند دست به آشوب بزنند و مغازه ها را غارت کنند.
نیروی پلیس لندن به دلیل ناتوانی در کنترل ناامنی ها و جلوگیری از غارت مغازه ها بشدت تحت فشار و انتقاد قرار دارد و حتی برخی تحلیلگران در گفت و گوهای خود با شبکه های خبری پیشنهاد کرده اند که برای کنترل اوضاع نیروهای نظامی در خیابان های لندن مستقر شوند.
فرمانده پلیس لندن امروز در واکنش به این پیشنهادها گفت که برنامه ای برای حضور ارتش در خیابان های پایتخت وجود ندارد.
اروپام 345** شماره 603 ساعت 19:34 تمام
۰ نفر