۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4089637
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 دین.سخنرانی آیت الله مکارم.تفسیر قرآن در حرم قم ـ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، از فتاوای سطحی و غیر عالمانه برخی علمای وهابی انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا ، وی روز سه شنبه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع روزه داران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س )، از علمای سلفی خواست با مطالعه اسلام و آشنائی با مبانی آن از صدور فتاوای سطحی و غیر عالمانه خودداری کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فتوای چند روز پیش یکی از علمای وهابی در جایز ندانستن محاکمه حسنی مبارک اظهار داشت: علمای وهابی اعتقاد دارند در صورتی می توان رییس جمهور، حاکم و پادشاه هر کشوری را محاکمه کرد که جلوی نماز را بگیرد یا مرتد شود.
ایشان با بیان اینکه آیا از نظر علمای وهابی آدمکشی،ظلم و ستم، غارت اموال مردم، زیرپا گذاشتن احکام اسلامی غیر از نماز و... دلیل بر محکومت حاکم نیست،خطاب به آنها گفتند: این حرفها در این زمان،دیگر خریدار ندارد، در افکار و نظرات خود تجدید نظر کنید.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین از برخی شبکه های ماهواره ای که شتابزده و بدون بررسی استدلال مذهب شیعه، با حضور علمای خود به تخریب این مذهب می پردازند انتقاد کرد.
وی در ادامه مباحث تفسیری خود با اشاره به آیه 14 سوره عنکبوت گفت: حضرت نوح(ع) قبل از وقوع توفان 950 سال و بعد از آن 300 سال و در مجموع یکهزار و 250 سال عمر کردند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: این عمر بابرکت و تعبیری که قرآن از آن دارد پیامهای آموزنده ای برای زندگی مسلمانان داردکه یکی از این پیامها، شکیبایی زیاد حضرت باریتعالی برای مجازات بندگان است لذا بندگان نیز باید سعی کنند از شتابزدگی پرهیز کرده و بدانند که با صبر بسیاری از مشکلات حل می شود.
آیت الله مکارم شیرازی، عمر طولانی حضرت نوح(ع) را افتخاری برای این پیامبر دانست که در تمام طول آن به تبلیغ دین خدا، امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
وی درس استقامت و عدم یاس را از دیگر پیامهای این عمر بابرکت ارزیابی و به جوانان سفارش کرد، دست از تلاش در زندگی نکشند و هیچگاه مایوس نشوند.ک/ 569 /556/ 1539 شماره 594 ساعت 19:08 تمام
۰ نفر