۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4086277
T T
۰ نفر

غضنفری در جلسه رای اعتماد

۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4086277
تولید،مبنا و محور وزارت صنعت، معدن و تجارت است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/12 اقتصاد.غضنفری.مجلس تهران - وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه تولید مبنا و محور وزارتخانه جدید است ، افزود: محور تمام تصمیمات تولید است و تجارت به عنوان پشتیبان و لوکوموتیو حرکت باید در خدمت تولید باشد تا آن را به مرزهای جهانی ببرد و در نهایت هدف رهبری ترسیم شود .
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، مهدی غضنفری روز چهارشنبه در جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی صنعت،معدن وتجارت که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: تولید صادرات گرا و تحقق صادرات بیشتر ازاهداف سال جهاد اقتصادی وسال های آتی است .
وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه ایشان آرزو دارند که روزی درچاه های نفت بسته شود ، گفت: امیدواریم وزارتخانه جدید بتواند آرزوی مهم ایران را محقق کند و زمینه کارو اشتغال زایی بیشتری را فراهم کند.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری ازسخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در9.1.89 و جریان بازدید یکی از کارخانجات خودروسازی گفت : ایشان یکی از شرایط توسعه اقتصادی کشور را استقلال صنعتی عنوان کردند .
غضنفری با نقل این جمله رهبری که فرمودند یک مسئله مهم صادرات است ، تولید بدون صادرات اصلا جا نخواهد گرفت کاری کنید که باب صادرات باز شود ، یعنی ازاول فکر شود ، افزود: در لبیک به ندای ایشان باید دوباره کار را در وزارتخانه جدید آغاز کنیم .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت ، توجه بیشتر به تولید و تولید صادرات گرا و کشور کاملا صادراتی را مورد تاکید دوباره قرارداد و افزود: وزارتخانه جدید 41 درصد سهم اقتصاد کشور را بر عهده دارد که نشان می دهد کار سنگینی در پیش است و باید تعامل بیشتری با مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.
غضنفری ادامه داد : همانگونه که در دو سال دوران مسئولیت در وزارت بازرگانی همکاری زیادی با مجلس شورای اسلامی همکاری داشته ام ، در چارچوب قانون اساسی خود را در قبال مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری پاسخگو می دانم .
وی تاکید کرد: در صورت کسب رای اعتماد همچنان تعامل بیشتر با کمیسیون های تخصصی ، نمایندگان مجلس خواهم داشت .
غضنفری از ادغام به عنوان نیازهای حوزه اقتصاد ،صنعت ، معدن و بازرگانی نام برد و گفت: برای ورود به دهه پیشرفت و توسعه نیازمند وزارتخانه چابک هستیم ، وزارتخانه ای که باید افق دید خود را به سمت صادرات سوق دهد .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت با طرح این موضوع که باید با همت های مشترک ،صنعت و تجارت را درمرحله صادرات قرار دهیم ، تصریح کرد : ادغام به دلیل انسجام و یکپارچگی میان دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی برای گذر از تحریم بسیار موثر است .
وی با قدردانی از رییس جمهوری برای اعتماد دوباره به وی برای تصدی وزارت صنعت ، معدن وتجارت گفت : از مخالفان عزیزی که ثبت نام کرده بودند اما ازطرح موضوعات خود انصراف دادند نیز تشکر می کنم ، مطمئنا تمام فرمایشات از سر دلسوزی است و باید در فرصتی مناسب به موضوعات مطرح شده از سوی آنها رسیدگی کرد .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن وتجارت سپس بابیان اینکه ادغام چند وزارتخانه در سال جهاد اقتصادی کاربزرگی بوده ، اظهار داشت: ادغام نتیجه تعامل مثبت و اثر گذار میان مجلس و دولت بود، موضوع به سرعت درمجلس پیگیری و تصویب شد و هم اکنون نیز وزرا برای دریافت رای اعتماد معرفی شده اند **برنامه های وزیر پیشنهادی وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن وتجارت در بخش دیگری ازسخنان خود به تشریح خلاصه ای از برنامه های خود در سه حوزه صنعت ، معدن وتجارت و فرصت ها و چالش های پیش روی پرداخت .
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های خوبی در بخش صنعت صورت گرفته ، افزود: توان تولید در برخی حوزه ها بالا است و نیروهای متخصص نیز آمادگی کافی را دارند اما متاسفانه ظرفیت های خالی صنعت یکی از چالش های فراروی است که منجربه آن شده تا قیمت تمام شده بالا رود .
غضنفری ، کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش واحدها را از دیگرمسائل بر شمرد و گفت : برخی واحدهای صنعتی دراین بخش با مشکلات بسیاری مواجه هستند .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن وتجارت گفت : باید با صیانت از بنگاه ها و تولید موجود تلاش های بسیاری را برای حفظ سرمایه گذاری ها داشت تا زمینه بهره وری بیشتر و اشتغال پایدار بیش از گذشته فراهم شود.
وی تامین نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله کارهایی دانست که باید در حوزه صنعت بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد .
به اعتقاد غضنفری، بسته های حمایتی قانون هدفمندی یارانه ها باید اجرایی شود زیرا که از نظر او تولیدکنندگان انتظار بیشتری برای حمایت دارند .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت گفت : تولیدکنندگان در فضای هدفمندی یارانه ها با کنترل حاشیه سود دولت را کمک کردند حال نوبت ماست تا به یاری آنها بشتابیم.
غضنفری ادامه داد : پرکردن ظرفیت های خالی با استفاده از بازاریابی و بازاریابی صادراتی ، تکمیل طرحهای نیمه تمام در سطح ملی و استانی ، توسعه صنایع مادر ، کوچک و متوسط وارتباط ارگانیک میان این دو، توجه به صنایع فناوری بالا چون ارزش افزوده ، تقویت شهرک های صنعتی و توجه بیشتر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از طریق سازمان های توسعه ای ازجمله برنامه هایی است که باید در بخش صنعت اجرایی شود .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن وتجارت می گوید : باید در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد و توسعه کارخانه های تولیدی بیش از گذشته دنبال شود .
غضنفری ، مهمترین موضوع را حضور بخش خصوصی از طریق اجرای اصل 44 قانون اساسی و پذیرش مالکیت و مدیریت آنها دانست و گفت : علاوه براین تشکل ها و اتاق ها باید مسئولیت بیشتری را بپذیرند .
وی درباره بخش معدن نیز اظهار داشت : این بخش به علت تجدید ناپذیری و ثروت بین نسلی اهمیت بالایی در اقتصاد کشور دارد .شناسایی 60 نوع ماده معدنی و 55 میلیارد تومان ذخایر شناخته شده وسرمایه گذاری هایی مختلفی که در کارخانه های معدنی و تولید معدن صورت گرفته بیانگر اهمیت بالایی بخش معدن است .
غضنفری با تاکید براینکه ضروری است ارزش افزوده معدن در داخل کشور ایجاد شود ، تصریح کرد: باید درحوزه اکتشاف سرمایه گذاری ها صورت گیرد زیرا که بخش خصوصی رغبت چندانی به حضوردراین قسمت از کار ندارد از سویی طرحهای نیمه تمام نیز باید تکمیل شود .
وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن وتجارت ، درباره بخش سوم برنامه های خود درحوزه تجارت نیز توضیح داد : ازاهداف توسعه صادرات غیرنفتی ،بهبود فضای کسب و کار باید به گونه ای باشد که از تمام تولیدداخل استفاده کنیم .
غضنفری ابراز امیدواری کرد درسال جهاد اقتصادی و همراهی دولت و مجلس گام های بزرگ تر و بیشتری برای جهاد اقتصادی برداشته شود .
اقتصام **1601** 1574 شماره 409 ساعت 14:15 تمام
۰ نفر