۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4082727
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/06 سیاسی.انگلیس.افغانستان لندن - بر اساس یک گزارش منتشره از سوی کمیسیون دفاعی مجلس عوام انگلیس هزینه های جنگ افغانستان برای این کشور طی سال مالی 12-2011 بالغ بر چهار میلیارد پوند می باشد.
به گزارش ایرنا، این کمیسیون پارلمانی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعلام کرد که 8/2 میلیارد پوند از هزینه های جنگ افغانستان هزینه های جاری است و بیش از 2/1 میلیارد پوند نیز شامل موارد سرمایه ای است.
کمیسیون دفاعی پارلمان انگلیس همچنین از وزارت دفاع این کشور خواسته است جزییات کامل هزینه های جنگ افغانستان از جمله هزینه های آموزشی، استهلاک و تعمیر و نگهداری را نیز برای اطلاع عموم اعلام کند.
جنگ افغانستان از سال 2001 تا 2010 میلادی بیش از 20 میلیارد پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه داشت که از این مبلغ بیش از 11 میلیارد پوند فقط بصورت بودجه اضافی در اعتبارات وزارت دفاع در نظر گرفته شده بود بقیه هزینه ها نیز شامل حقوق و مزایای سربازان، درمان و مراقبت از مجروحان جنگ، تعمیر و نگهداری و جایگزینی تجهیزات بوده است.
افزایش هزینه های نظامی انگلیس در حالی مطرح می شود که دولت این کشور با اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی اقدام به افزایش مالیات ها، تعدیل نیرو در بخش های عمومی و دولتی و کاهش بودجه های خدماتی و رفاهی کرده است.
انگلیس در حال حاضر حدود 10 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که عمدتا در استان ناامن هلمند مستقر هستند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس وعده داده است نیروهای نظامی این کشور تا سال 2015 میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.
اروپام 345** شماره 329 ساعت 17:30 تمام
۰ نفر