۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4082635
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/06 فرهنگی.سازمان سنجش.فنی حرفه ای تهران - آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1390، فردا هفتم مردادماه با حضور بیش از 420 هزار داوطلب برگزار می شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از ثبت نام 420 هزار و 32 نفر داوطلب برای شرکت در آزمون کاردانی فنی وحرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی امسال خبر داد و گفت که 67 درصد این داوطلبان را مردان و 33 درصد را زنان تشکیل می دهند.
سید جلال طباطبایی با بیان اینکه آزمون کاردانی فنی وحرفه ای و موسسات غیرانتفاعی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه و در 41 کدرشته امتحانی برگزار می شود توضیح داد: 208 هزار و 674 نفر داوطلب در نوبت صبح فردا در آزمون 21 کدرشته امتحانی شرکت خواهند کرد.
به گفته وی، آزمون 20 کدرشته امتحانی دیگر با تعداد 193 هزار و 385 نفر داوطلب نیز در نوبت بعدازظهر فردا، هفتم مرداد برگزار می شود.
طباطبایی، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کاردانی فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی را ساعت 24 امشب اعلام کرد و از داوطلبان خواست تا در زمان باقیمانده به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت تهیه کنند.
وی یادآور شد: تا ظهر امروز بیش از 80 درصد داوطلبان با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش از کارت ورود به جلسه خود پرینت گرفته اند.
معاون سازمان سنجش درخصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی ها نیز اظهار داشت: ظرفیت پذیرش اولیه برای این آزمون 125 هزار و 92 نفر تعیین شده است که از این میان، پذیرش 34 هزار و 65 نفر در دوره های روزانه آموزشکده های فنی و حرفه ای، 15 هزار و 27 نفر در دوره های شبانه این آموزشکده ها و 76 هزار نفر نیز در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت خواهد گرفت.
وی احتمال داد با نظر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیت پذیرش دوره های کاردانی فنی وحرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ایجاد شود و میزان پذیرش دانشجو در این دوره ها افزایش یابد.
نتایج آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1390، در دهه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.
فراهنگ 1544**1055** شماره 237 ساعت 14:42 تمام
۰ نفر