۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4079925
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/02 سیاسی.سوریه.خارجی.حمص دمشق - حمله تروریستی به قطار مسافری که از حلب عازم دمشق بود و به کشته و مجروح شدن شماری انجامید، بازتاب گسترده ای در رسانه های روز یکشنبه سوریه داشت و اخبار مربوط به آن در صفحه اول روزنامه های سوریه منتشر شد.
روزنامه الوطن با تیتر حمله خطرناک به قطار در قزحیل نوشت : حدود ساعت سه صبح 8 واگن قطار نزدیک حمص از خط خارج شد که بر اثر آن لوکوموتیوران کشته و معاون وی و دهها نفر دیگر مجروح شدند.
روزنامه البعث نیز نوشت: جنایت جدید گروه های خرابکار علیه قطار حلب - دمشق که 500 نفر از جمله 480 مسافر و 20 نفر از کارکنان راه آهن در آن بودند، جان این عده را به خطر انداخت.
البعث افزود: تروریست ها بخشی از خط راه آهن را در منطقه ام القصب در پنج کیلومتری شمال غرب حمص برداشته بودند که در نتیجه واژگون شدن قطار، یک نفر کشته، 17 نفر مجروح و 6 میلیون دلار خسارت مادی به راه آهن سوریه وارد شد.
تشرین دیگر روزنامه سوری نیز نوشت: پرسنل قطار و صدها مسافر آن نمی دانستند چه جنایتی در انتظار آنان است، جنایتکاران جنایتی بزرگ را به ویژه با توجه به شمار زیاد سرنشینان در نظر داشتند اما عنایت خداوندی جان مسافران را نجات داد و تنها لوکوموتیوران کشته شد.
خبرگزاری سوریه (سانا) نیز اعلام کرد که این اقدام خرابکارانه توسط گروه های تروریستی انجام شده است.
یک منبع مسئول در وزارت کشور سوریه نیز به سانا گفت: خرابکاری تروریست ها در خط راه آهن قطار مسافربری در منطقه ' قزحیل ' در شمال غرب حمص به منظور ارتکاب جنایت علیه مسافران بی گناه آن بوده است.
به گفته منبع مزبور، وزارت کشور سوریه با قاطعیت و شدت با عاملان این خرابکاری برخورد خواهد کرد کند.
غسان عبدالعال استاندار حمص نیز این اقدام خرابکارانه را مایه شرمساری دانست به ویژه که زنان، کودکان و بیماران در بین مسافرین بودند.
جرج مقعبری مدیرکل راه آهن سوریه هم گفت: انتخاب مکان، نشانه طرح خرابکاران برای کشتن همه مسافران بود خصوصا که چند قطعه از خط راه آهن برچیده شده بود.
وی افزود: طرح اصلاح فوری خط و انتقال واگن های زیان دیده به تعمیرگاه در حال اجراست.
افراد مسلح سحرگاه شنبه با جدا کردن ریل خط راه آهن در منطقه 'السوده ' در نزدیکی شهر 'حمص ' در مرکز سوریه و آتش زدن لوکوموتیو این قطار ، موجب کشته شدن لوکوموتیوران قطار و زخمی شدن دهها نفر شدند.
قطار مزبور حامل 480 مسافر بود که افراد مسلح پس از جدا کردن ریل ها خط راه آهن ، لاستیک های خودروها را در این مکان آتش زده و موجب ایجاد آتش سوزی در لوکوموتیو قطار و واژگون شدن چندین واگن آن شدند.
قبل از وقوع این حادثه یک قطار حامل مواد نفتی و سوختی نیز از همان مسیر عبور کرده بود.
پیشتر مقام های سوری به علت برخی مسایل امنیتی حرکت قطارها را در روزهای آخر و اول هفته در مسیر مزبور متوقف کرده بودند خاورم6 2131** 2312** 1436** شماره 408 ساعت 14:40 تمام
۰ نفر