۳۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4077856
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/30 اقتصاد.داخلی.کنسانتره.گل گهر سیرجان کرمان- مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان گفت: این مجتمع برای نخستین بار توانست تولید کنستانتره سنگ آهن را در کشور بومی سازی کند و 60 درصد تجهیزات تولید این کارخانه در کشور ساخته شده و در آینده نزدیک تولید آهن اسفنجی نیز در این واحد بومی سازی می شود.
به گزارش ایرنا، 'محمد جلال مآب ' روز پنجشنبه در آیین آغاز بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن گل گهر سیرجان با حضور رییس جمهوری افزود: در تلاشیم بخش ذوب را نیز بومی سازی کنیم که خبر بسیار خوبی برای کشور و مردم این منطقه است.
وی با اشاره به بهره برداری از کارخانه خط چهارم تولید کنسانتره (پلیکام ) در این مجتمع گفت: با افتتاح این طرح تولید 18 میلیون تن کنستانتره کشور به 20 میلیبون تن افزایش می یابد.
جلال ماب، افزود: مجتمع گل گهر تا پایان سال 98 در استان کرمان برنامه دارد تا به طور کامل از سنگ آهن استفاده کند و تولید هشت و نیم میلیون تن کنستانتره را به 20 میلیون تن افزایش دهد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس تا پایان سال 1393 نیز برنامه تولید 14 میلیون تن کنستانتره و 10 میلیون تن گندله در دستور کار است.
به گفته وی مجتمع گل گهر سیرجان تولید 48 درصد سنگ آهن و 42 درصد کنستانتره سنگ آهن کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه از سال گذشته تاکنون دو بار شاهد حضور رییس جمهور در مجتمع گل گهر سیرجان بوده ایم، گفت: رییس جمهوری در آیین بهره برداری از کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی و کارخانه دو میلیون تنی کنستانتره در این مجتمع حضور یافته اند.
وی افزود: افتتاح این طرحها نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه ایجاد کرده است.
مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان در ادامه گفت: در ابتدای دولت نهم این کارخانه پنج میلیون و 700 هزار تن تولید کنستانتره داشته که با حمایت های دولت امروز به هشت و نیم میلیون تن تولید کنستانتره رسیده است.
جلال مآب، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ساخت کارخانه کنستانتره 30 ماه بود که با تلاش دست اندرکاران طی مدت تعیین شده به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته مجتمع گل گهر سیرجان با اجرای طرحهای خود برای هزار نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده است، گفت: کارخانه گندله سازی با اعتبار 120 میلیارد تومان زمینه اشتغال 200 نفر را به صورت مستقیم و 600 نفر غیر مستقیم ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، کارخانه خط چهارم تولید کنستانتره (پلیکام ) شرکت سنگ آهن گل گهر سیرجان با ظرفیت تولید دو میلیون تن در سال، صبح امروز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری در کیلومتر 60 جاده سیرجان - شیراز به بهره برداری رسید.ک/2 7444/2624 شماره 236 ساعت 15:50 تمام
۰ نفر