۳۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4077813
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/30 سیاسی.سوریه.خارجی.اسد دمشق - وزارت خارجه و مهاجرین سوریه ضرورت کسب موافقت از این وزارتخانه به منظور سفر به مناطق مختلف سوریه از سوی دیپلمات های مقیم این کشور را مورد تاکید قرار داد.
پایگاه اینترنتی شام پرس در این باره نوشت: وزارت خارجه و مهاجرین سوریه دیگر بار تعهد خود را به توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک به ویژه ماده 41 آن مورد تاکید قرار داد و خواستار تعهد همه دیپلمات های مقیم سوریه به آن شد.
بند اول از ماده 41 توافقنامه وین مصوب سال 1961 میلادی، حاوی لزوم احترام دیپلمات ها و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک به قوانین کشور محل ماموریت و مداخله نکردن در امور داخلی آن کشور است.
یک منبع غربی در این باره گفت: عبدالفتاح عموره معاون وزیر خارجه سوریه نامه ای درباره این ماده با هدف ارائه آن به دیپلمات های مقیم دمشق دریافت کرده است.
براساس این نامه، وزارت مزبور از همه سفارتخانه های خارجی کسب موافقت از این وزارت را به منظور سفر خواستار شده است.
در نامه به عدم التزام سفرای آمریکا و فرانسه به این ماده حین سفر به حماه به ویژه در سایه اوضاع کنونی اشاره شده است.
رابرت فورد و اریک شوالیه سفرای آمریکا و فرانسه در سوریه دو هفته قبل بدون هماهنگی با وزارت خارجه و مهاجرین سوریه با سفر به شهر حماه که در آن زمان دچار ناآرامی بود با برخی از افراد آشوبگر در این شهر دیدار و گفت و گو کردند.
این سفر سفرای مزبور با انتقاد شدید سوریه مواجه شد و شماری از سوری های خشمگین اقدام به برگزاری اجتماع اعتراض آمیز در برابر سفارتخانه های آمریکا و فرانسه در دمشق کرده و با پرتاب گوجه فرنگی و سنگ برخی از شیشه های سفارت فرانسه را شکستند.
خاورم1392**1436**2312**3 شماره 193 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر