۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4077513
T T
۰ نفر

استاد دانشگاه مسکو:

۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4077513
تحریم ایران نشانگر خوی استعماری غرب است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/29 سیاسی.روسیه.ایران.تحریم مسکو - پروفسور گئورگی یژوف استاد دانشگاه دولتی مسکو گفت: تحریم ایران نشانگر خوی استعماری غرب است و اکثر کشورهای جهان با چنین رویکردی مخالف هستند.
یژوف امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو اظهار داشت: سیاست تحریم با هیچیک از معیارهای بین المللی مطابقت ندارد.
وی افزود: آمریکا با ترغیب متحدان غربی خود به تحریم ایران، تلاش کرده است تا این کشور را به زانو درآورد، اما این گونه اقدامات بر اراده دولتمردان و ملت ایران تاثیری نگذاشته است.
یژوف خاطرنشان کرد: هر چند ایران بر اثر تحریم ها در مواردی دچار مشکل شده، اما در مجموع به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته که قابل تحسین است.
استاد دانشگاه مسکو که تحقیقات گسترده ای در زمینه ایران به عمل آورده و حدود 50 سال از عمر خود را وقف تحقیق درباره ایران زمین کرده است، گفت: آمریکا با ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، به تحریم این کشور اقدام کرده است، اما هیچ عقل سلیمی باور نمی کند که ایران به ساخت چنین سلاح مرگباری بپردازد.
وی افزود: ایران سرزمینی با فرهنگ غنی و تمدن چند هزار ساله است و هیچگاه به خود اجازه نمی دهد سلاح تهاجمی بسازد که در یک لحظه ده ها هزار نفر را به کام مرگ ببرد.
پروفسور یژوف اظهار داشت: آمریکا که این ادعا را هر از چند زمانی علیه ایران تکرار می کند، خود به خاطر استفاده از سلاح اتمی علیه مردم ژاپن محکوم می باشد و اجازه اخلاقی برای قضاوت در این زمینه را ندارد.
استاد دانشگاه روس گفت: با تمام اوصاف شاهدیم که ادعای آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران نخ نما است و تنها برای حفظ وجهه واشنگتن در عرصه بین المللی تکرار می شود.
وی خاطرنشان کرد: تحریم باید از ادبیات سیاسی جهان کنار گذاشته شود و جای آن را همکاری و مذاکره میان کشورهای جهان برای حل مشکلات بگیرد و در ان صورت اختلافات با سرعت بیشتری حل می شود.
یژوف با اشاره به غیرموثر بودن رویکرد تحریمی در روابط بین المللی تصریح کرد: این رویکرد در قبال ایران با توجه به اینکه بیشتر کشورهای جهان با آن مخالفت می کنند، موثر نیست و باید رویکردهای مثبت همچون تعامل به جای آن اتخاذ شود.
اروپام1368**518**/2242 شماره 620 ساعت 18:05 تمام
۰ نفر