۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4077494
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/29 اقتصاد.خرید ماسه های نفتی کانادا به وسیله چین.چین زا کانادا ماسه نفتی می خرد.ماسه نفتی - چین تهران - شرکت نفت دولتی چین در صدد است بالغ بر 1.2 میلیاد دلار ماسه های نفتی از کانادا خریداری کند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بی.بی.سی، این مبلغ بزرگترین مبلغی است که از سوی چینی ها برای خرید فراورده های نفتی از منطقه آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است.
این درحالی است که متخصصان حوزه نفت براین باورند که هزیینه های استخراج نفت از ماسه های نفتی نسبت به منابع زیر زمینی گران تر است.
گفته می شود استان آلبرتا کانادا که قرار است نیازهای نفتی چینی ها را تامین کند، به عنوان سومین ذخائز نفت جهان به شمار می رود و معامله صورت گرفته با چین نیز باعث گسترش و تکمیل تاسیسات نفتی این استان خواهد شد.
به اعتقاد آژانس بین المللی انرژی چین که یکی از عمده ترین واردکنندگان فرآورده های نفتی جهان به شمار می رود، در 5 سال متقاضی مصرف نیمی از نفت جهان خواهد بود.
افزایش تقاضا برای خرید نفت و نقدینگی قابل توجه شرکت های انرژی در چین باعث شده است که این کشور به عمده ترین خریدار نفت و فراورده های آن مبدل شود.
آمارهای اعلام شده نشان می دهد که در همین راستا شرکت های چینی تا پایان سال 2010 در صنایع نفتی 31 کشور سرمایه گذاری کرده و با 20 کشور از آنها وارد معامله شده است.
اقتصام 1319**1593** شماره 601 ساعت 17:41 تمام
۰ نفر