۲۶ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4075707
T T
۰ نفر

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش،

۲۶ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4075707
عدالت محوری یکی از مهمترین سیاست های راهبردی دولت نهم و دهم بوده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/26 اقتصاد.گشایش نمایشگاه.دستاوردهای دولت.عامری کیش - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم درجزیره کیش، اعلام کرد: عدالت محوری یکی از مهمترین سیاست های راهبردی دولت نهم و دهم بوده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علیرضا عامری روز یکشنبه در این مراسم افزود: عدالت محوری، موجب شور و نشاط اجتماعی در میان آحاد مختلف جامعه شده و پیوند مردم با مسوولان نظام را تحکیم بخشیده است.
وی اضافه کرد: جلوه عملی این تحکیم را در همراهی و همسویی مردم در اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها به وضوح می توان مشاهده کرد.
وی اظهار داشت : شاید شجاعانه ترین تصمیم اقتصادی دولت دهم را بتوان اجرای بزرگترین طرح اقتصادی کشور که همان تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه هاست دانست که منجر به درمان بیماری کهنه اقتصاد ایران شد و شادابی و نشاط را به بازار سرمایه ایران آورد و قطعا تبعات خوب این حرکت بزرگ به تدریج کام مردم را شیرین خواهد کرد و ایران را از لحاظ اقتصادی در جایگاه شایسته اش قرار خواهد داد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم گفت: نمایش عملکرد دولت مردمی و خدمتگزار در چند سال گذشته که به وسعت ایران اسلامی گسترده است قطعا آگاهی عمومی را در عزم راسخ دولت در خدمتگزاری به صاحبان این انقلاب گرانقدر بیشتر می کند.
عامری افزود: دولت نهم و دهم در روند پر شتاب توسعه کشور خستگی ناپذیر و بی وقفه در اجرای طرحهای متعدد اقتصادی، عمرانی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و برنامه ریزی برای آینده کشور در تلاش بوده و از این رو بر آن شدیم تا در خلال چهاردهمین جشنواره تابستانی کیش و در هنگام حضور گسترده گردشگران، فرصتی بس کوتاه برای نمایش گوشه ای از فعالیت های گسترده دولت خدمتگزار و ثمرات آن را در نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم به نمایش در آوریم.
وی با بیان اینکه دستاوردهای دولت در بخش های گوناگون، آسایش و اطمینان خاطر را برای مردم به ارمغان آورده است گفت: توسعه راه های کشور، طرح مسکن مهر، گسترش خطوط ارتباطی و مخابراتی، توسعه مجتمع ها و پروژه های آموزشی، بالا بردن سهم ایران در تولید علم و افزایش فضای علمی دانشگاه ها و تعداد دانشجویان، بالا بردن ضریب نفوذ بیمه های اجتماعی و رشد شاخص توسعه انسانی، ایجاد اشتغال و مبارزه با رانت خواری و مفاسد اقتصادی و موفقیت های چشمگیر در عرصه هسته ای به صورت آشکار زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.
وی به تشریح برخی اقدامات شاخص دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: درعرصه هسته ای، دولت به رغم فشارهای بین المللی دوران پیشرفت فزاینده این صنعت در ایران را طی کرد. ویژگی دولت فعلی این است که اقدامات گوناگون صلح آمیز هسته ای در آن شتاب بیشتری گرفته و عملکرد دولت منطبق با قوانین بین المللی و حقوق مسلم ملت بوده است.
به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، تقویت وحدت اسلامی و همگرایی منطقه ای، همبستگی بیشتر بین کشورهای آسیایی، افزایش مناسبات ایران با کشورهای قاره آفریقا، تداوم راهبرد دولت نهم در تعامل با آمریکای لاتین، حضور حداکثری در مجامع و سازمان های بین المللی ، ادامه تلاش ها برای حذف حق وتو و پیگیری خلع سلاح هسته ای دولت های استکباری، بخشی از برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است.
وی به پیشرفت های چشمگیر در بخش صنعت در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت حوزه های اقتصاد، صنعت و کشاورزی با محوریت افزایش صادرات، موجب کاهش سرعت واردات و تغییر در نسبت واردات و صادرات شده و رشد صادرات غیر نفتی نیز یکی از بی نظیرترین موفقیت های دولت نهم و دهم بوده است.
عامری یکی از ابتکارات دولت احمدی نژاد را کمک و توجه به اقشار آسیب پذیر یاد کرد و گفت: در گذشته بسیاری از مردم شهرستان های مختلف حتی مدیران ادارات کوچک را نمی دیدند ولی امروزه از نزدیک با رییس جمهور دیدار و مشکلات خود را با وی در میان می گذارند.
وی افزود: امروزه دستاوردهای علمی و فناوری های نوین دانشمندان و نخبگان کشور در سطح بالایی قرار دارد به گونه ای که در سال گذشته بیش از سه هزار دستاورد علمی شامل اختراعات و نوآوری های دانشمندان و محققان در کشور تولید شده است.
وی اظهار داشت: به طور نمونه پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی امید که تمامی جهان را در حیرت قدرت علمی ایران گذاشت بیانگر آن است که خودباوری به وجود آمده در نخبگان کشور ما را در مسیر صحیح و به سمت پیشرفت و توسعه حرکت داده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم هم اکنون میزبان نمایندگانی از این جهادگران و همت پیشگان عرصه های مختلف در مسیر اعتلای شایسته ایران اسلامی است و اکنون جزیره زیبای کیش مفتخر به حضور خدمتگزاران عرصه های توسعه کشور است.
نمایشگاه دستاورهای دولت نهم و دهم با حضور 54 سازمان و نهاد دولتی عصر یکشنبه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت .
1580/1537 شماره 266 ساعت 23:08 تمام
۰ نفر