۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4074284
T T
۰ نفر
تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 اجتماعی.داخلی.بحران بیرجند _ رییس سازمان مدیریت بحران گفت: نبود هماهنگی بین دستگاهها مهمترین مشکل در امور مرتبط با مدیریت بحران است.
حسن قدمی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی در بیرجند افزود: دولتهای نهم و دهم تمام تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی و همسویی بیشتر بین دستگاههای مرتبط با مدیریت بحران بکار گرفته ا ند.
وی موازیکاری دستگاهها را یکی از مشکلات و مسائل مرتبط با مدیریت بحران دانست و اظهار داشت: هماهنگی و همکاری دستگاهها می تواند موجب کاهش موازیکاری شود.
رییس سازمان مدیریت بحران در ادامه گفت: اجرای طرح جامع خطرپذیری با رویکرد سیل، زلزله و بیماریهای خاص یکی از اهداف سازمان مدیریت بحران کشور است.
وی همچنین امکانسنجی، امکانشناسی دستگاهها و سازمانهای مدیریت بحران استانها، نوع ابزارها و امکانات مورد نیاز و نحوه تامین آنها را از رویکردهای اصلی این سازمان ذکر کرد.
قدمی گفت: تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مواقع بحران به عنوان واقعیت عینی و پیشگیری و اصلاح ساختارها و سازه ها واقعیتهای غیبی تلقی می شوند.
رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در انقلاب اسلامی نباید روستایی بعد از 32 سال از نعمت آب برخوردار نباشد افزود: انقلاب ما بر مبنای ارزشها به وجود آمده و مسوولان باید در رفع این بحران برنامه ریزی دقیق داشته باشند.
وی ارتقا سطح آموزشی نیروها، شناسایی امکانات و تجهیزات و ایجاد هماهنگی بین دستگاهها از طریق شورای مدیریت استان برای زمانهای بحرانی را از موارد ضروری ذکر کرد.
او ادامه داد: اقدامات ارزنده ای در زمینه مدیریت بحران در کشور انجام شده که می تواند به عنوان الگو در مقابله با شرایط بحرانی استفاده شود.
رییس سازمان مدیریت بحران در ادامه افزود: وضعیت بافتهای فرسوده روستاها بسیار نامطلوب است که باید با برنامه ریزی این مشکل را رفع کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه قانون مدیریت بحران بسیار جامع است لذا مسوولان باید آن را با دقت بیشتر مطالعه نموده و مطالبات خود را از قانون و سازمان اخذ کنند.
او بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در استانها نیز کشور تاکید و بیان کرد: بحث بیمه باید از نظر ساخت و ساز و ابعاد دیگر در دستور کار قرار گیرد.
رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به امضای تفاهم نامه بین مدیریت بحران و کمیته امداد امام خمینی (ره ) نیز گفت: این تفاهم نامه در راستای کمک به حادثه دیدگان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) است.
665 شماره 140 ساعت 12:31 تمام
۰ نفر