۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4074174
T T
۰ نفر

وزیر خارجه و مهاجرین سوریه :

۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4074174
سوریه مسئولیت رویدادهای سفارت های آمریکا و فرانسه را به عهده می گیرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 سیاسی.سوریه.خارجی.اسد دمشق - ولید المعلم وزیر خارجه و مهاجرین سوریه چهارشنبه شب گفت: سوریه مسئولیت آنچه را که مقابل سفارتخانه های آمریکا و فرانسه در دمشق رخ داد به عهده می گیرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سوریانیوز ، وی افزود: شب گذشته (سه شنبه ) تماس تلفنی از جانب ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا داشتم، مساله اعتراض سوری ها در برابر سفارتخانه های مزبور بر اساس توافقنامه روابط دیپلماتیک وین حل خواهد شد.
المعلم ادامه داد: اعتراض به اقدام دو سفیر (آمریکا و فرانسه )در زمینه سفر به شهر حماه مشروع است اما باید با شیوه مسالمت آمیز انجام می شد و ما به عنوان حکومت، مسئول حفظ امنیت سفارت خانه ها و اعضای آن بوده و مسئولیت کامل را به عهده می گیریم.
وی بااشاره به سفر این دو سفیر به حماه یادآور شد: اگر منظور آنان نقض قوانین بوده ما مصر به اجرای آن هستیم و اگر آنچه آمریکا درباره برخی سفارتخانه ها از جمله ایران انجام می دهد را اجرا کنیم، سفیر نمی تواند بیشتر از 25 کیلومتر از دمشق خارج شود.
رابرت فورد و اریک شوالیه سفرای آمریکا و فرانسه در سوریه پنجشنبه گذشته به شهر آشوب زده حماه سفر و با برخی افراد آشوبگر دیدار کردند و این موضوع موجب حمله برخی از سوری های خشمگین به سفارتخانه های دو کشور در دمشق شد.
خاورم1436**2312**3 شماره 030 ساعت 06:52 تمام
۰ نفر