۱۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4070420
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/17 سیاسی.دانشگاه.دفاع ملی تهران - رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: برنامه ریزی های لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز شده است.
ابراهیم حسن بیگی روز جمعه در حاشیه دومین روز از بیستمین دوره آزمون دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی درگفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا افزود: اکنون تقاضاهایی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست، مسلمان و منطقه برای ادامه تحصیل در این دانشگاه دریافت شده است.
وی اظهارداشت: برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه عالی دفاع ملی نیاز به فراهم شدن محیط ، فضا و متون آموزشی متناسب با داوطلبان خارجی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در این راستا آغاز شده است تصور می کنیم که پذیرش این دانشجویان طی دوسال آینده فراهم شود.
حسن بیگی با بیان اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی تنها دانشگاه در کشور است که وظیفه آموزش فرماندهان و مدیران راهبردی کشور را برعهده دارد گفت: اکنون تعداد قابل توجهی از مدیران سطوح راهبردی در نیروهای مسلح کشور دانشجو یا دانش آموخته این دانشگاه هستند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه عالی دفاع ملی در کمک به نیروهای مسلح برای دستیابی این نیروها به اهداف خود گفت: به نظر می رسد این دانشگاه توانسته است در این زمینه اهداف و ماموریتهایش را به خوبی ایفا کرده باشد.
حسن بیگی خاطرنشان کرد: در این راستا نیروهایی که توسط فرماندهان ارتش برای آموزش به دانشگاه عالی دفاع ملی معرفی می شوند پس از طی مراحل مختلف از جمله کسب امتیاز لازم در آزمون تشریحی دکتری و مصاحبه، پذیرش و مشغول به تحصیل می شوند.
وی گفت: امروز یک ظرفیت قابل قبول، بسترهای لازم چه به لحاظ فضاهای آموزشی ، اساتید، روش های نوین و متون آموزشی لازم برای آموزش فرماندهان و مدیران راهبردی در دانشگاه دفاع ملی فراهم شده است.
حسن بیگی با بیان اینکه امروز این دانشگاه از جایگاه ویژه ای در بخش آموزشی کشور برخوردار است اظهارداشت: دانشگاه عالی دفاع ملی آماده است تا تجارب خود را به سایر مراکز آموزشی کشور ارایه کند.
بیستمین دوره آزمون دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی، پنجشنبه آغاز و به مدت دو روز در 2 مرحله صبح و عصر در این دانشگاه برگزار شد.
در این دوره از آزمون حدود 550 نفر از فرماندهان و مدیران ارشد کشور شرکت داشتند که نزدیک 10 درصد از آنان را بانوان تشکیل می دادند.
این آزمون دکتری برای کارکنان رسمی لشکری در سطح سرهنگ به بالا و برای کارکنان رسمی کشوری در سطح مدیران کل به بالا برگزار شد.
سیام 1544**9186**1478** شماره 365 ساعت 19:49 تمام
۰ نفر