۱۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4070146
T T
۰ نفر

شمقدری

۱۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4070146
جشنواره های سینمایی با حضور کشورهای همسایه برگزار شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/17 فرهنگی.سینما.جشنواره سنندج - معاون سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برگزاری جشنواره های سینمایی با حضور استان های همجوار کشورهای همسایه تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد شمقدری شامگاه پنج شنبه در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره سینما جوان فصل دو کوسالان در سنندج گفت: سینمای جوانان ایران و فیلم کوتاه یکی از برنامه های راهبردی ما در وزارت ارشاد است و اگر سینما بخواهد رونقی داشته باشد در ابتدای کار باید روی فیلم کوتاه سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف نشانه هایی از توجه به این حوزه است افزود: در صدد هستیم این جشنواره ها سال آینده با استان های همجوار کشورهای مرزی همراه شود چرا که با این کار بخشی از فعالیت های بین المللی هم مورد توجه قرار می گیرد.
شمقدری اظهارداشت: اگر فیلمی خوب ساخته شود، فیلم ساز کم کم شناخته می شود، شهرت پیدا می کند و به جرگه فیلمسازان کشور می پیوندد.
معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اینکه فیلم کوتاه و در نهایت فیلم بلند ما برمخاطب خود تاثیر بگذارد لازم است همزمان با رشد فنی و هنری عقبه های فرهنگی و محتوایی خود را نیز تقویت کنیم و این جز با اتکا به فرهنگ و هویت ملی و تلاش و پشتکار میسر نمی شود.
وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی درعرصه های بین المللی و جهانی، افزود: امروز فیلم ساز ایرانی مسئولیتی سنگین بردوش دارد.
شمقدری اظهارداشت: ما شاهد هستیم که کشورهای خارجی با چه جدیتی به دنبال فیلم ایرانی هستند و ازاین طریق می خواهند با فرهنگ ایرانی، انقلاب اسلامی و پیشرفت های علمی و تجربه های دیگر ما آشنا شوند و ایران را الگوی خود قرار دهند.
معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینما به عنوان یکی از مهمترین ابزارها می تواند این شناسایی را به مخاطب خود درعرصه بین المللی عرضه کند.
وی افزود: در بخش سینمای جوانان فعالیت های بسیار خوبی در کشور آغاز شده و حضور در عرصه بین المللی به عنوان یک ضرورت برای این حوزه مد نظر است و برنامه ای که برای این حوزه طراحی شده این است که فیلم های خوبی که در جشنواره ها به نمایش در می آید در جشنواره های جهانی هم ارائه شود تا بتوانیم بخشی از فرهنگ، هویت، دانش و علم خود را عرضه کنیم.
533 شماره 091 ساعت 11:15 تمام
۰ نفر