۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4061061
T T
۰ نفر

نماینده دائم هند در گفت وگو با ایرنا

۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4061061
از حق تهران در استفاده از انرژی اتمی حمایت می کنیم/تحریم ها نباید به اقتصاد ایران صدمه بزند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/03 سیاسی.سازمان ملل.ایران.انرژی اتمی نیویورک - نماینده دائم هند در سازمان ملل گفت : تهران همچون کشورها حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد و نباید تحریم های شورای امنیت بر اقتصاد ایران و یا سایر کشورها آسیب وارد کند.
هاردیپ سینگ پوری عصر پنج شنبه به وقت محلی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت ما از حق همه کشورها از جمله ایران در بهره برداری از انرژی صلح آمیز اتمی حمایت می کنیم ولی این امر باید توام با عمل نمودن به وظائف بین المللی از سوی کشورها باشد.
وی اظهار داشت : ما همچنین از ادامه مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با تهران به منظور رسیدن به یک توافق نهایی حمایت می کنیم.
نماینده دائم هند در سازمان ملل یادآور شد : ما یقین داریم که آژانس بین المللی اتمی در رابطه با موضوع هسته ای ایران نقش محوری دارد و انتظار داریم که تهران به همکاریهای خود با آژانس ادامه دهد.
هاردیپ سینگ با اشاره به صدور چند قطعنامه شورای امنیت بر ضد تهران گفت : ما باید اطمینان حاصل کنیم که این نوع تصمیمات شورای امنیت تحت هیچ شرایطی بر مراودات تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها تاثیر منفی نداشته باشد.
شورای امنیت سازمان ملل تحت اعمال نفوذ آمریکا و چند همپیمانش تاکنون پنج قطعنامه ظالمانه و غیر قانونی را بر ضد کشورمان به تصویب رساند که حداقل سه مورد آن تحریمی است.
این در حالی است که مسولان نظام جمهوری اسلامی بارها و بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان تاکید کرده اند.
اروپام 1908**2251 شماره 037 ساعت 08:12 تمام
۰ نفر