۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4060928
T T
۰ نفر

سالانه تا 400 نفر به تب شالیزار مبتلا می شوند

۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4060928
تشخیص و مقابله با تب شالیزار را جدی بگیریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/02 اجتماعی.همایش.تب شالیزار.مازندران ساری - معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت : هر ساله بین 200 تا 400 نفر در کشور به بیماری تب شالیزار مبتلا می شوند که این افراد عمدتا در استانهای شمالی هستند و به همین دلیل باید تشخیص و مقابله با این بیماری را جدی بگیریم .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمود نبوی روز پنجشنبه در دومین همایش تب شالیزار به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات که در ساری برگزار می شود ، افزود : امکانات تشخیصی بالینی و آزمایشگاهی مناسبی در اختیار کادر پزشکی قرار گرفته اما این روند باید ادامه یابد تا شاهد رفع این معضل در جامعه باشیم .
وی با اشاره به پیشرفت مناسب در فناوری تشخیص و مقابله بیماری تب شالیزار ، اظهار داشت : امکان تولید کیت های تشخیصی این بیماری در کشور فراهم شده که این موضوع می تواند در تشخیص بموقع و درمان این بیماری بسیار مفید و موثر است .
نبوی گفت : در سالهای گذشته به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پیشرفته این بیماری کمتر تشخیص داده می شد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به همراه آورده بود .
وی با اشاره به تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور، بیان داشت: یک هزار و 200 نمونه مشکوک طی سال گذشته به آزمایشگاهها ارسال شده است که حدود 350 مورد آنها تائید شده است و 9 نفر از این افراد نیز فوت کردند .
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در ابتدای اپیدمی شدن این بیماری ، حدود 10 درصد از مبتلایان به مرگ منجر می شد که با اقدامات و تدابیر اتخاذ شده این میزان در کشور کاهش چشمگیری یافته است .
به گفته نبوی ، استانهای شمالی بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند و در برخی موارد در زمان کاشت برنج ، افراد به صورت گروهی به این بیماری مبتلا می شوند که باید با اطلاع رسانی صحیح و بموقع از بروز تب شالیزار بکاهیم .
وی برگزاری دوره های آموزشی برای آشنایی بیشتر مردم و کادر درمانی پزشکی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی شاهد کاهش این بیماری در جامعه باشیم . ک/2 519/402/ 1539 شماره 376 ساعت 17:23 تمام
۰ نفر