۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4060709
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/02 علمی آموزشی.رییس جمهور.افتتاح پروژه.فاضلاب شهر ری - رییس جمهوری اسلامی ایران میزان مصرف کنونی آب در کشور را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت : برای اصلاح الگوی مصرف آب نیاز به عزم ملی داریم.
وی ارزشمندترین ماده حیاتی در عالم بعد از وجود انسان را آب دانست و گفت : صرف نظر از اینکه برخی کشورها در خصوص طبیعت و بارش باران برای برخی ملت ها مشکلاتی را ایجاد کرده اند و همچنان نیز ایجاد خواهند کرد باید در نظر داشت که کشور ما نیز درمنطقه کم آب قرار دارد.
وی متوسط بارش باران در دنیا را بیش از 700 میلیمتر در سال ذکر کرد و گفت : این میزان در مناسبترین شرایط در کشور ما 250 میلیمتر است که این میزان هم در 40 سال اخیر کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و احتمالا در آینده باز هم کاهش خواهد یافت.
احمدی نژاد یاد آور شد جنگ آب که برخی سلطه گران به آن متوسل شده اند قبل از اینکه روی زمین باشد در آسمان است طوری که نمی گذارند بارش ها طبق روال طبیعی انجام شود.
وی با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت صحیح و اصولی مصرف آب خاطر نشان کرد : اگر الگوهای صحیحی در این زمینه در پیش گرفته شود از متوسط 250 میلیمتری باران در کشور نیز می توان استفاده بهتری کرد.
رییس جمهوری در ادامه سخنانش میزان مصرف کنونی آب در شهر تهران را حدود یک میلیارد متر مکعب ذکر کرد و گفت: 70 درصد این میزان از آب سدها و 30 درصد از چاهها تامین می شود.
وی این میزان مصرف آب در شهر تهران را بسیار بالا دانست و افزود: در حال حاضر بطور متوسط هر فرد در شبانه روز 250 لیتر آب مصرف می کند در حالی که می توان با مصرف کمتر و اصولی تر هم سلامت و پاکیزگی را حفظ و هم به صیانت از منابع آبی کشور کمک کرد.
ادامه دارد ...
سیام 2023 1568 شماره 143 ساعت 11:22 تمام
۰ نفر