۲۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4055641
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/25 فرهنگی.استاد حکیمی.کتابخانه 13 آبان شهرری - مراسم تجلیل ازاستاد محمود حکیمی و رونمایی از جدیدترین اثر وی با عنوان امام حسین و نهضت جاوید کربلا عصر چهارشنبه در شهرری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور ، جمعی از اساتید و مدیران فرهنگی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه 13 آبان برگزار شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه از سال 54 با آثار استاد کریمی آشنا شده است، گفت: او را همیشه به عنوان یک معلم فرهیخته می دانم و خرد، پویایی و حس مسوولیت در آثار وی همیشه وجود داشته است.
بهرام محمدیان همچنین افزود: در شرایط فعلی کتابخوانی باید در خانواده ها رواج یابد و کودکان باید کتابخوان تربیت شوند چرا که یک نوع ادبیات بدون ریشه در جامعه ما رواج یافته است.
معاون وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: کشور ما صاحب یک ادبیات قوی و غنی است و باید این ادبیات را بازآوری و بازآفرینی کنیم.
استاد محمود حکیمی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری چنین آیینی با بیان اینکه اساتیدی همچون شهیدان مطهری و بهشتی و مرحوم علامه جعفری مشوق من در عرصه نویسندگی بودند گفت: بعد از تالیف سوگند مقدس، استاد شهید مطهری با تشویق ها و نظرات سازنده خود مرا تحت تاثیر قرار داد.
وی با اشاره به اینکه به مدت یکسال نیز به عنوان شاگرد در خدمت مرحوم علامه جعفری بودم و از درس های ایشان استفاده کردم، تصریح کرد: با شهید بهشتی نیز قبل از انقلاب جلسه نقد کتاب برگزار می کردیم و از راهنمایی های ایشان هم بهره بردم.
استاد حکیمی همچنین در خصوص فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید در ذهن انسان سووالی ایجاد شود تا در اثر آزار آن سووال، برای یافتن جواب سراغ کتاب برود.
کتاب امام حسین و نهضت جاوید کربلا درباره قیام آن حضرت، تحلیل ها و بررسی های نهضت عاشورا است که شامل پیش گفتار و 10 فصل است که در بخش پیش گفتار به بررسی نگرشهای مختلف نهضت امام حسین (ع) می پردازد.
استاد حکیمی در سال 1381 در پنجمین جشنواره شهید رجایی (تقدیر از پیشکسوتان ملی ) به دلیل تالیف کتابهای بسیار در زمینه ادبی و هنری از رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت کرد و در همین سال در جشنواره کتاب به عنوان نویسنده برگزیده ادبیات کودک و خادم فرهنگ عاشورا مورد تقدیر وزیر ارشاد قرار گرفت.ک/2 /703 شماره 737 ساعت 22:54 تمام
۰ نفر