۲۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4055534
T T
۰ نفر
شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/25 سیاسی.اسپانیا.ریاضت اقتصادی.تظاهرات مادرید - هزاران تن از معترضان به برنامه اصلاحات دولت ایالت کاتالونیای اسپانیا، با تجمع در مقابل ساختمان مجلس این ایالت درشهر بارسلون، که از دیشب آغاز شده همچنان ادامه دارد، مانع از حضور نمایندگان دراین محل و فعالیت آنها شدند که به درگیری با ماموران پلیس انجامید.
به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان که از اواخر دیشب در پارک سیوتاتلا در شهر بارسلون که ساختمان مجلس در آن قرار دارد، اجتماع کرده ا ند، امروز چهارشنبه با سر دادن شعارهای ملت متحد هیچگاه مغلوب نخواهد شد و پلیس کمتر وآموزش و پرورش بیشتر، دولت ایالت کاتالونیا را به خاطر کاهش یک میلیارد یورویی بودجه های آموزشی و بهداشتی بشدت مورد انتقاد قرار دادند مجلس ایالت کاتالونیا قراراست که در جلسه امروز خود بودجه سال 2011 میلادی این ایالت را تعیین واعلام کند.
گزارش منابع خبری حاکیست که تظاهرکنندگان در مقابل حضور پرجمعیت پلیس بارسلون که در اطراف مجلس مستقر شده ا ند، چند زباله دان را در مسیر راه ورودی مجلس قرار داده اند تا مانع ورود نمایندگان به این محل شوند و ماموران پلیس نیز به مقابله با آنها پرداخته در برخی موارد دست به اعمال خشونت و ضرب و شتم آنها زدند.
تظاهرات معترضان در بارسلون در حالی صورت گرفته است که معترضان جنبش 15 می پس از برپایی 28 روز تجمع شبانه روزی در اعتراض به برنامه اصلاحات اقتصادی انقباضی دولت خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو نخست وزیر اسپانیا، در میدان های بیش از 50 شهر اسپانیا، روز یکشنبه گذشته بطور مشروط و موقت این میدان ها را ترک کردند .
دولت ایالت کاتالونیا به ریاست آرتورمس که از هفت ماه پیش زمام قدرت را در دست گرفته، ادعا می کند که دولت قبلی کاتالونیا با انجام هزینه های گزاف این ایالت را در معرض ورشکستگی قرار داد و بنا بر این لازم است که در چارچوب برنامه اصلاحات اقتصادی انقباضی ، بودجه های بهداشتی وآموزشی این ایالت به میزان یک میلیارد یورو کاهش یابد.
اجرای برنامه اصلاحات انقباضی وکاهش بودجه های بهداشتی و درمانی در این ایالت موجب شده که از آغاز ماه جاری میلادی حتی از دادن آب معدنی سالم به همراه غذا به بیماران بستری در بیمارستانها خودداری شود که این گونه موارد اعتراضات شدید مردم را برانگیخته است.
شبکه یورونیوز نیز گزارش داد: تجمع مخالفان دولت کاتالونیا در خیابان های اطراف پارلمان این ایالت بقدری زیاد بود که رییس پارلمان مجبور شد برای شرکت در جلسه امروز از بالگرد استفاده کند.
اروپام **350**1234** 1479**9041 شماره 630 ساعت 18:41 تمام
۰ نفر