۲۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4051500
T T
۰ نفر

برای کاهش ورود مواد مخدر

۲۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4051500
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تسریع در انسداد مرز را خواستار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/20 اجتماعی.مواد مخدر.انسداد مرز زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تسریع در اجرای طرح انسداد فیزیکی مرزهای این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان برای کاهش ورود مواد مخدر به ایران را خواستار شد.
سرتیپ دوم غلامعلی نکویی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اتمام کار انسداد مرز در شمال و مرکز استان میزان قاچاق مواد مخدر را در این نواحی کاهش داده است.
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، وی گفت: باز بودن مرز در نواحی جنوبی این استان باعث شده است بیشتر قاچاق و حتی مصرف مواد مخدر در این نقاط را شاهد باشیم.
نکویی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: طی این مدت 30 تن مواد مخدر کشف، 861 فقره پرونده در زمینه مواد مخدر تشکیل،680 قاچاقچی و معتاد دستگیر و 83 دستگاه انواع خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.
او خاطرنشان کرد: در این رابطه و از ابتدای سال جاری تاکنون 11 عملیات مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
سرپرست بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را پدیده ای چند وجهی دانست که مقابله با آن همکاری همه دستگاهها را می طلبد.
محمد رضا سراوانی گفت: نگاه بهزیستی نسبت به پدیده اعتیاد، پیشگیرانه است و در این زمینه از همکاری افراد مختلف در محلات بهره گرفته می شود.
وی با بیان اینکه پارسال 20 هزار نفر در شهرستان زاهدان از خدمات گروههای پیشگیری از اعتیاد استفاده کردند، افزود: طی این مدت همچنین 71 نفر معتاد داوطلبانه به مراکز خود معرف درمان اعتیاد بهزیستی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
او بیان کرد: در این مراکز خدماتی از جمله روانشناسی، درمان، تغذیه و بهداشت به معتادان ارایه می شود.
7315/2729 شماره 132 ساعت 12:28 تمام
۰ نفر