۱۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4049493
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/15 فرهنگی.ارتحال 90.کشمیر دهلی نو - سرینگر- همزمان با برنامه های گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره ) در کشمیر همایش نفوذ انقلاب اسلامی ایران برجهان اسلام امروز (یکشنبه ) با حضور شخصیت های کشمیری در سرینگر برگزارشد.
به گزارش ایرنا، میرواعظ عمرفاروق رییس جناح میانه رو کنفراس همه حزبی حریت کشمیر در این همایش گفت: عناصر اصلی موفقیت یک نهضت، خلوص و حکمت است و یک نهضت تنها در نتیجه قربانی کردن مردم موفق نمی شود بلکه اقدامات حکیمانه جزو لازم آن می باشد.
وی گفت: امام خمینی (ره ) با اقدامات و رهبری حکیمانه توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و این انقلاب تاثیر زیادی برنهضت های عصر معاصر دارد.
در این همایش که در دفتر کنفرانس همه حزبی حریت در شهر سرینگر مرکز ایالت جامو و کشمیر برگزارشد رییس پیشین کنفرانس همه حزبی حریت نیز گفت: نهضتی که اساس آن بر فکر و عمل باشد، موفق می شود.
پروفسورعبدالغنی بات افزود: انقلاب اسلامی ایران مقابله فکر و اندیشه اسلامی با قدرت های امپریالیستی است و امام خمینی (ره ) به کشتی منافع عمومی ملت اسلامی شجاعت و جرات داد تا بتواند با توفان مقابله کند.
محمد یاسین ملک رییس جبهه آزادیبخش جامو و کشمیر نیز گفت: در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره ) سمت و جهت نهضت کشمیر تغییر یافت و اهمیت این مساله بار دیگر مورد توجه جهان قرار گرفت.
وی گفت: نهضت امام خمینی (ره ) امروز موجب وحدت مسلمانان و بیداری اسلامی در کل منطقه شده است .
شبیر احمد شاه رهبر حزب آزادی نیز دراین همایش گفت: در مقابل نهضت امام خمینی (ره ) تنها شاه پهلوی نبود، بلکه قدرت های امپریالیستی از حکومت شاه پشتیبانی می کردند و امام خمینی (ره ) همه قدرت های امپریالیستی و استبدادی را شکست داد.
آغا سید حسن الموسوی الصفوی رییس انجمن شرعی شیعیان کشمیر نیز دراین همایش گفت: امام خمینی (ره ) به فرمان الهی و نبی اکرم (ص )عمل کرد و در نتیجه آن انقلاب ایران پیروز شد.
این روحانی برجسته کشمیری افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز منشاء تحولات اخیر در جهان اسلام بوده و موجب وحدت مسلمانان برای ایستادگی در برابر قدرتهای استکباری و حاکمان مستبد است.
گفتنی است امروز یکشنبه در ناحیه کارگیل منطقه مرزی کشمیر نیز نشست جداگانه ای توسط بنیاد یاد بود امام (ره ) با حضور رییس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه در هند برگزار شد.
حجت الاسلام غلام رضا مهدوی در این نشست گفت: مردم جهان به دلیل بصیرت و ایستادگی به امام خمینی (ره ) محبت و توجه دارند وی با اشاره به اوضاع فعلی در کشورهای عربی اظهارداشت: تحولات منطقه نتیجه روشنفکری و رهبری امام خمینی (ره ) است که باایجاد وحدت بین مسلمانان هم اکنون به بار نشسته است.
گفتنی است در کشمیر از چند روز گذشته تا امروز مراسم های متعدد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره ) در مناطق مختلف دره کشمیر از جمله شهر سرینگر مرکز ایالت جامو و کشمیر و ناحیه کارگیل در منطقه مرزی این ایالت برگزار شد.
آساق **2162** 1985**589 شماره 155 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر