۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044903
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 اجتماعی.حمل و نقل هوایی.فرودگاه سهند مراغه.معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور مراغه- عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور گفت: 50 درصد از ظرفیت حمل و نقل هوایی کشور در زمینه های مختلف استفاده می شود.
محمدرضا عبدالرحیمی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس فرودگاه سهند مراغه افزود: در فرودگاه های کل کشور ظرفیت جابجایی 83 میلیون نفر وجود دارد که در زمان حاضر در بخش اعزام و پذیرش مسافر و کالا از نصف این ظرفیت استفاده می شود.
وی ادامه داد: سامانه حمل و نقل هوایی کشور بدنبال افزایش تقاضای حمل و نقل هوایی براساس رشد اقتصادی و تولید ثروت کشور است تا از تمام ظرفیت های فرودگاه های کشور استفاده بهتری شود.
وی گفت: شرکتهای حمل و نقل هوایی اعم از دولتی و خصوصی موکلف هستند که براساس یک رویکرد اقتصادی و بنگاه داری مبتنی بر قانون تجارت عمل کرده و درآمد کسب کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تولید ثروت و تلاش برای فعالیت های اقتصادی کار مهمی برای حرکت و توسعه کشور است.
عبدالرحیمی اظهارداشت: با جهاد اقتصادی در حوزه های بازرگانی و ایجاد زیرساخت ها مختلف در زمینه حمل و نقل هوایی این سامانه را باید متناسب با ظرفیت خود حرکت دهیم تا زمینه بهره گیری بخش های صنعتی، کشاورزی و سایر حوزه ها از این حمل و نقل را فراهم کنیم.
وی بااشاره به اینکه بازاریابی برای فروش خدمات حمل و نقل هوایی از وظایف اساسی مدیران فرودگاه هاست، گفت: مدیران نباید منتظر باشند که شرکتهای هواپیمایی و مشتریان برای ارایه خدمات به فرودگاه ها مراجعه کنند بلکه باید تقاضای سفر از مراکز مختلف از جمله دانشگاه ها، صنایع و گردشگران را به سمت و سوی توسعه حمل و نقل هوایی سوق دهند.
وی ادامه داد: قابلیت های هوایی آذربایجان شرقی از یک طرف، حوزه نفوذ فرودگاه سهند با جمعیت بیش از دو میلیون نفر و وجود ظرفیت های کشاورزی و صنعتی این منطقه برای حمل و نقل هوایی مهم بوده و باید برای استفاده از این ظرفیت ها، نظام حمل و نقل هوایی در این فرودگاه بصورت منظم تعریف شود وی با اشاره به رشد 12درصدی حمل و نقل هوایی کشور در سال گذشته ، گفت: فرودگاه سهند با 10 درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر توانسته به متوسط رشد کشوری نزدیک شود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7483/590/593/587 شماره 670 ساعت 19:24 تمام
۰ نفر