۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044901
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 اجتماعی.داخلی.کاروان زیارتی مرفد امام.ارتحال تبریز- کاروان زیارت حضرت امام (ره ) آذربایجان شرقی دو هفته است که با پای پیاده به سمت مرقد امام خمینی (ره ) طی طریق می کنند تا ارادت خود را به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.
این کاروان 120 نفره به نیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگ مرد تاریخ معاصر، ادای دین به معمار کبیر انقلاب و به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی این سفر را بر خود آسان می کنند.
مسوول کاروان پیاده زیارت مرقد امام خمینی (ره ) آذربایجان شرقی به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای این کاروان خاک مرقد امام را آرام بخش و جلا بخش جسم و روح خود می دانند.
احمد چیزچنگ اظهارداشت: هفده سال است که مسوول کاروان پیاده زیارتی مرقد حضرت امام (ره ) هستم، احساس مسوولیت در قبال حق بزرگی که امام بر گردن مردم ایران و جهان اسلام دارد همواره خستگی راه را از کاروانیان می زداید.
وی افزود: زنده نگه داشتن راه و یاد امام (ره ) وظیفه همگانی بوده و قدردانی از این بزرگ مرد تاریخ عزت خود انسان را بالا می برد.
وی، گفت: تجدید و تحکیم بیعت با رهبری و احیای خاطره و حقیقت حضرت امام از انگیزه های اصلی اعضای کاروان اعزامی استان به مرقد امام (ره ) است.
وی افزود: در پیاده روی حدود سه هفته ای کاروان زیارتی امام تا رسیدن به مقصد در 59 مکان شامل شهرها و روستاهای مسیر توقف وجود دارد.
کاروان زایران آذربایجان شرقی حرم امام خمینی (ره ) 13 خرداد ماه جاری به خیل عاشقان آن حضرت می پیوندد تا امسال نیز همچون سالهای گذشته مراسم سالگرد ارتحال امام با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شود.
7223/593/587 شماره 668 ساعت 19:17 تمام
۰ نفر