۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044779
T T
۰ نفر

با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها محقق شد؟

۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044779
صرفه جویی شش میلیارد ریالی دور ریز نان تهرانی ها ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 اجتماعی.شهری.ضایعات نان تهران - سالها بود که نان خشک، یکی از دورریزهای عمده خانوارهای تهرانی بود و قیمت پایین نان، رعایت نکردن الگوی مصرف و کیفیت پایین پخت، عامل اصلی آن به شمار می رفت اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این دورریزها کمترشد و ماهانه شش میلیارد ریال صرفه جویی ایجاد کرد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، گذشت چند ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نشان داد که تهرانی ها در دور ریز نان دقت بیشتری می کنند و اکنون، کمتر نان خشک در پایتخت تولید می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در این باره به خبرنگار شهری ایرنا گفت : از زمان اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها بتدریج شاهد کاهش ضایعات نان در سطح پایتخت بودیم و نان کمتری در زباله های جمع آوری شده شهروندان مشاهده می شود.
سیدمحمد فیاض تاکید کرد: نان، برکتی الهی است که در سنت ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در چند ماه گذشته کمتر از سوی شهروندان تهرانی دور ریز شده است.
وی به برخی بررسی ها درباره میزان تولید نان خشک از سوی شهروندان تهرانی در ماههای اخیر اشاره کرده و گفت: برآوردها نشان می دهد با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، ماهانه دست کم شش میلیارد ریال از دور ریز نان تهران کسر شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به کاهش 20 درصدی ضایعات نان در سال 90 نسبت به سال 89 در مجموع زباله های شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حالی کاهش ضایعات نان در تهران اتفاق افتاده است که شاهد افزایش دو برابری قیمت خرید و فروش نان خشک در شهر تهران نیز هستیم.
فیاض خاطرنشان کرد: نان خشک در مجموع 18 درصد از کل ضایعات نان شهر تهران را تشکیل می دهد که به نظر می رسد روند کاهشی تولید ضایعات نان در ماههای آینده ادامه یابد.
تهرام9100/ /1556/1449 شماره 546 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر