۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044769
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 فرهنگی.معارف.کنفرانس شهیدین.لبنان تهران - دومین کنفرانس بین المللی شهیدین (ره ) به منظور احیای شخصیت های تاثیرگذار در اسلام از نهم خرداد به مدت سه روز در بیروت برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز شنبه اعلام کرد: این کنفرانس بین المللی با حضور نمایندگانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، ایران، عربستان و مصر و همچنین با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مجمع جهانی اهل بیت (ع) به صورت مشترک برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع با حضور در کنفرانس بین المللی شهیدین پیرامون تعامل علما با یکدیگر با تاکید بر شهید اول و دوم سخنرانی می کند.
پژوهشی در مفهوم وحدت اسلامی و برنامه تقریب از نظر شهیدین، آیین تربیتی و اخلاقی شهیدین و نظریه پردازی اخلاقی شهید دوم، مطالعه در دیدگاه های شهیدین در علم کلام، رجال و اصول، اصلاحات و ابداعات فقهی شهیدین از جمله موضوعات این کنفرانس است.
شهید اول محمد بن مکی ابن احمد عاملی نبطی جزینی که در سال 734 هجری قمری در لبنان چشم به جهان گشود؟ در سال 786 بدست متعصبان به شهادت رسید و شهید ثانی زین الدین بن علی عاملی در سال 911 هجری در لبنان متولد و در سال 966 بدست متحجران به شهادت رسید.
فراهنگ 1588**1003** شماره 536 ساعت 16:12 تمام
۰ نفر