۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4044010
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/06 اقتصاد.آلمان.ایران برلین - روزنامه فایننشال تایمز آلمانی زبان نوشت: بانک تجاری ایران و اروپا (bank eih( در اعتراض به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم اتحادیه اروپا قصد شکایت از این اتحادیه را دارد و در این صورت برای اولین بار یک شرکت علیه اتحادیه اروپا اقدام قضایی می کند.
به گزارش ایرنا، بانک تجاری ایران و اروپا روز پنجشنبه با انتشار اعلامیه ای و با اشاره به اینکه تمام فعالیت های این بانک تحت نظارت و کنترل مقامات ناظر آلمان قرار داشته است، اعلام کرد: قصد انجام اقدامات حقوقی برعلیه تصمیم روز دوشنبه گذشته اتحادیه اروپا و قراردادن نام این بانک در لیست سازمان های تحریمی اتحادیه اروپا را دارد.
روزنامه فایننشال تایمزبااشاره به اعلامیه دیروز این بانک به نقل از یک وکیل درباره حق تجارت خارجی نهادها و سازمان ها نوشت: باید به این شرکت فرصت ارایه استدلال ها و مدارک و اسناد داده شود. زیرا باید از این گونه شرکت ها حفاظت حقوقی به عمل آورد.
هارالد هومن افزود: چنانچه بانک تجاری ایران و اروپا شکایت خود را به دیوان دادگاه اروپا همراه با مدارک مستند و مستدل ارایه کند، شانس پیروزی دارد.
درعین حال میشاییل توکوس از اتاق بازرگانی آلمان و ایران نیز دراین باره گفت: باممنوع شدن فعالیت بانک تجاری ایران و اروپا، ما کنترل خود رابرمعاملات و صادرات به ایران از دست می دهیم و این کالاها از راههای غیراروپایی به ایران ارسال می شوند.
روزنامه فایننشال تایمز آلمانی زبان در پایان نوشت: دولت آلمان از مدت ها قبل زیر فشار آمریکا، اسراییل ولابی ها برای جلوگیری از فعالیت این بانک قرار داشت.
بانک تجاری ایران و اروپا که در هامبورگ مستقراست، یک بانک ایرانی با پاسپورت اروپایی تحت نظارت دولت آلمان است و عمده سهام آن به بانک صنعت و معدن و بخش دیگری از سهام آن نیز به بانک های ملت و تجارت اختصاص دارد.
اروپام 1985**250** شماره 144 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر