۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4041511
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 سیاسی.اتحادیه اروپا.یمن.علی عبدالله صالح تهران - در پی خودداری علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن از امضای توافق پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس با هدف پایان دادن به ناآرامی در این کشور، اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که در سیاست هایش در قبال یمن تجدید نظر می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اتحادیه اروپا رویدادهای یمن را با نگرانی خاصی دنبال می کند.
علی عبدالله صالح روز گذشته (یکشنبه ) اعلام کرد که توافق پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس برای ترک قدرت را امضا نخواهد کرد.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا افزودند: اتحادیه اروپا، قصور مکرر عبدالله صالح از امضای ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس را محکوم می کند. این وزرا همچنین خاطر نشان کردند که تلاش های شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از حمایت کامل اتحادیه اروپا برخوردار است.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین خواستار توقف فوری خشونت علیه معترضان شدند و رژیم صالح را به دلیل محاصره سفارت امارات عربی متحده در صنعا از جانب جناحهای وفادار به وی مورد سرزنش قرار دادند. جناحهای وفادار به صالح با محاصره ساختمان این سفارت از خروج سفرای آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا از این مکان خودداری کردند.
طبق این گزارش، در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا، کوتاهی علی عبدالله صالح و نیروهای امنیتی یمن از فراهم کردن راهی امن برای خروج دیپلمات ها از سفارت امارات عربی متحده در صنعا، محکوم شده است.
این بیانیه حاکی است: طبق کنوانسیون وین، این مساله با مسوولیت یمن در زمینه روابط دیپلماتیک متغایر است.
مترجمام 9109** ** شماره 665 ساعت 18:21 تمام
۰ نفر