۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4040633
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/01 سیاسی.عربستان.رانندگی تهران - پلیس مذهبی سعودی ( هیات امر به معروف و نهی از منکر ) یک فعال زن را به اتهام رانندگی خودرو در شهر الخبر واقع در شرق این کشور و انتشار خبر آن بر روی اینترنت بازداشت کرد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری حوار و تجدید روز گذشته (شنبه ) به نقل از ولید ابوالخیر فعال سعودی نوشت: پلیس منال الشریف را که در حال رانندگی با خودرو خود در شهر الخبر بود، بازداشت کرد.
ابوالخیر گفت: انتظار می رود که پلیس، الشریف را پس از گرفتن تعهد برای عدم تکرار رانندگی خودرو آزاد کند.
این فعال زن عربستانی بر روی اینترنت گفته بود که برای اولین بار با ماشین خود در شهر رانندگی کرده و شخصا ما یحتاج منزل را از بازار خریداری نموده است.
الشریف افزود: وجیهه الحویدر دوست وی که یک فعال حقوق بشر است، نیز در خودرو حضور داشته و از رانندگی وی فیلمبرداری کرده است.
وی با اشاره به رانندگی یک زن عربستانی پس از سکته قلبی برادرش در خودرو ، از زنان کشورش خواست که برای احقاق حقوق خود در زمینه رانندگی تلاش کنند وی گفت: محال است اجازه دهم که یک غریبه (راننده خارجی ) در خانه ام زندگی کند و خودروی مرا براند ، زنان عربستان باید با عزت زندگی کنند، آن طور که همه فکر می کنند ما مثل ملکه ها زندگی نمی کنیم.
این فعال سعودی افزود: گاهی اوقات برای رفتن به محل کار حتی تاکسی گیرمان نمی آید ، وقتی خودم رانندگی می کنم، امنیت بیشتری دارم و کسی جرات نگاه کردن به من را ندارد .
گروهی از زنان سعودی ابتکار عملی را برای آگاهی زنان با شعار تحت شعار خودوری خودم را خودم خواهم راند ، تلاش می کنند همتایان خود برای پذیرش این امر متقاعد و به تدریج جامعه را به پذیرفتن آن وادار کنند.
بر اساس آمارهای یک جمعیت دفاع از حقوق زنان درشرق عربستان سه چهارم مردم از حق زنان در رانندگی حمایت می کنند.
خاورم **1049* 1506 شماره 509 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر