۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4040525
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/01 اجتماعی.آموزش و پرورش.آزمون تهران - مدیر کل فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ورودی هنرستان های نمونه دولتی بر اساس شیوه نامه ثبت نام ورودی این هنرستان ها در سوم تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد شریف زاده با اعلام برگزاری همزمان آزمون ورودی هنرستان های نمونه دولتی با دبیرستان های نمونه دولتی سراسر کشور، اهداف برگزاری این آزمون ها را توسعه کمی و کیفی رشته های مختلف شاخه فنی و حرفه ای و آموزش متوسطه بویژه در مناطق محروم دانست.
وی تاکید کرد: ایجاد شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان مستعد مناطق یاد شده، تاکید بر تعلیم و اهتمام در تربیت اسلامی و پرورش معنوی دانش آموزان، مقدم داشتن تزکیه بر تعلیم، اختصاص امکانات ویژه اعم از تجهیزات و فضای آموزشی از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.
به گفته شریف زاده، اعتبارات، امکانات پرورشی و نیروی انسانی متخصص و ورزیده همراه با برنامه های ویژه آموزشی و پرورشی، تشکیل کلاس های فوق برنامه در جهت رشد و ارتقا کیفیت آموزش های علمی ، عملی ، کارگاهی و تربیتی هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی بنا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از دیگر اهداف آزمون یاد شده است.
وی درباره افراد واجد الشرایط برای شرکت در این آزمون گفت: دانش آموزان پایه سوم راهنمایی که از اول مهرماه سال 89 مشغول به تحصیل هستند، همچنین دانش آموزانی که معدل آنها در نوبت اول سال تحصیلی جاری، 15 و بالاتر باشد، می توانند در آزمون ورودی هنرستان های نمونه دولتی شرکت کنند.
مدیر کل فنی و حرفه ای و کاردانش، نداشتن سابقه مردودی و ترک تحصیل در دوره راهنمایی تحصیلی، دریافت و تکمیل کردن برگ ثبت نام از واحد آموزشی محل تحصیل و تحویل آن به واحد آموزشی از دیگر شرایط شرکت در آزمون ورودی عنوان کرد.
شریف زاده گفت: در آزمون سال 90 برای نخستین بار از درس حرفه وفن نیز سووال طرح می شود.
وی سطح آموزش در این هنرستان ها را متفاوت از سایر هنرستان ها دانست و بیان کرد: با توجه به در نظر گرفتن ساعات ویژه در برنامه هفتگی هنرجویان این هنرستان ها، برای تقویت بنیه علمی و عملی آنها، این هنرجویان پس اخذ دیپلم در رشته مورد نظر در شاخه فنی و حرفه ای از ظرفیت بهتری برای ادامه تحصیل و اشتغال موفق برخوردار خواهند شد که این نوید بخش آینده ای روشن به ویژه برای هنرجویان مستعد مناطق محروم است.
اجتمام *9102** شماره 401 ساعت 14:28 تمام
۰ نفر