۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4038980
T T
۰ نفر

احمد خاتمی:

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4038980
روحانیت محکم مقابل حرکات ضد ارزشی و فتنه گران جدید خواهد ایستاد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/30 اجتماعی.کنگره ملی.سعید العلما.مازندران ساری - عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: روحانیت به فضل خدا،محکم مقابل حرکات ضد ارزشی وفتنه گران جدید خواهد ایستاد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در گنگره بزرگداشت علامه سعیدالعلما و ملا محمداشرفی در بابل ، افزود : علما با کسی تعارف ندارند و روحانیت همراه ومدافع نظام است .
وی روحانیت را زبان دین دانست و اظهار داشت : اعتقاد مردم به مهدویت اعتقادی پولادین است و عده ای اندک نمی توانند با اعتقادات مسلم مردم در باره مهدویت بازی کنند .
آیت الله خاتمی وظیفه روحانیون را حفاظت از دین و جلوگیری از کجروی ها و انحرافات داست و بیان داشت : روحانیت وظیفه پاسداری از شعائر و ارزش های دینی را برعهده دارد و در مقابل انحرافات و کجروی ها محکم می ایستند .
وی با اشاره به فتنه سال 88 ، اضافه کرد: هم اکنون انقلاب و نظام اسلامی در اوج قرار دارد و روحانیت نمی گذارد دوباره فتنه گران به صحنه بیایند .
امام جمعه موقت تهران افزود : این افراد در پی جدایی دین از سیاست ، کودتای مخملی و نظام ضد ولایی بودند که با روشنگری عالمان و روحانیون این فتنه خنثی شد.
وی جایگاه سعید العلما را در قله رفیع فقاهت و علم اصول دانست و بیان داشت : رسالت مداری ، احساس وظیفه ، حضور در صحنه ، عشق به اهل بیت ، عدالت محوری و ساده زیستی از ویژگی های برجسته این عالم بزرگوار است .
امام جمعه موقت تهران مبارزه با گروه های منحرف و ضاله را از دیگر ویژگی برجسته علامه سعیدالعلما اعلام کرد و افزود: این عالم بزرگوار در مقابل بدعت و انحرافات ایستادگی کرد .
وی اظهار داشت : نسل جوان باید با پیشینه افتخار آمیز خود آشنا شود و اینگونه کنگره ها مکانی مناسب برای تحقق این موضوع است .
آیت الله خاتمی این مجلس باشکوه را نمادی از تهاجم فرهنگی داست و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی گردهم جمع شدند تا از سعید العلما و اشرفی این دو عالم ربانی ، خدوم ، فقیه گمنام تجلیل شایسته ای به عمل آورند .
کنگره ملی بزرگداشت علامه سعید العلما مازندرانی و علامه ملامحمد اشرفی روز پنجشنبه با حضور آیت الله محمد صادق لاریحانی رییس قوه قضاییه و حجت السلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از شخصنیت های حوزوی دانشگاهی و محققین در دانشگاه نوشیروانی بابل آغاز به کار کرد .
محمد سعید از مشاهیر علمای قرن سیزدهم ، فقیه نامدار ، مجتهد و عالم برجسته معروف به سعید العلمای بارفروشی مازندرانی (ره ) است که درحدود سال 1187 هجری قمری در بابل دیده به جهان گشود.
آن عالم فرزانه، پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در ایران عازم نجف اشرف شد و در کنار شیخ مرتضی انصاری (ره ) از محضر استاد فرزانه حضرت آیه الله العظمی ملا محمد شریف العلماء آملی (ره ) بهره برد.
ملا محمد اشرفی ، شیخ زین العابدین مازندرانی و محمد زمان مازندرانی از عالمان وارسته بزرگ این خطه از جمله شاگردان این عالم هستند .
مرحوم سعیدالعلماء پس از یک عمر خدمت و مجاهدت و تقوا ، سرانجام در سن 83 سالگی و درسال 1270 هجری قمری دار فانی را وداع گفته و به دیار ابدی شتافت و در بابل مدفون گردید.
حاج ملامحمد فرزند ملامحمدمهدی معروف به علامه محمد اشرفی از مفاخر بزرگ مکتب ما در اوایل قرن چهاردهم هجری قمری است و این عالم بزرگوار در هیجدهم ماه رجب 1220 ه ـ.ق در روستایی از توابع هزار جریب مازندران ( شهرستان نکا) متولد شد.
علامه اشرفی پس از تحصیل نزد برخی از علمای بهشهری ، برای فراگیری علوم به بابل رفت و به حضور مرحوم سعید العلماء که در مقام علمی بر همگان مزیت داشتند ، مشرف شد.
این عالم بزرگوار دارای تالیفاتی است و علاوه بر رساله علمیه ، کتابهایی همچون ، حیات جاوید ( 2 جلد ) ، اسرار الشهاده ، مصباح الهدی فی شرح عروه الوثقی ( 2 جلد ) از تالیفات ایشان است .
این عالم ربانی در سال 1315 ه ـ.ق در بابل جهان فانی را به درود گفت و پیکر پاک ایشان در شهر در کنار مسجد جامع بابل به خاک سپرده شد. ک/3 519/402 شماره 016 ساعت 01:21 تمام
۰ نفر