۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4031016
T T
۰ نفر

مرکز رودررویی اشتغال در کشور راه اندازی می شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4031016
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/18 اجتماعی.وزارت کار.اشتغال شهرکرد- معاون وزیر کار و امور اجتماعی و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور از راه اندازی مرکز رودررویی واحد اشتغال در استانداری های سراسر کشور در خرداد ماه سالجاری خبرداد .
به گزارش ایرنا ،محمد رضا سپهری روز یکشنبه در دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:راه اندازی این واحد، مراجعات افراد متقاضی کار و کارآفرینان را به ادارات و دستگاههای اجرایی برای ایجاد کسب و اجرای طرحهای کارآفرینی تا حد زیادی می کاهد.
وی تصریح کرد:با این اقدام ، متقاضیان راه اندازی کسب و کار تنها به یک واحد مراجعه و مسایل حقوقی و اداری خود رادر زمانی کوتاهتر حل خواهند کرد سپهری افزایش سطح درآمد، کاهش نرخ تورم و حل معضل بیکاری را از دغدغه های اصلی اقتصاد جهانی عنوان کرد و افزود:کشور ما نیز همچون دیگر کشورها به طور جدی درگیر مسایل اشتغال و درآمد شده است.
معاون وزیر کار تصریح کرد: بر این اساس وزارت کارو امور اجتماعی کاهش 10 درصدی نرخ بیکاری و رسیدن به نرم متوسط چهار درصدی جهانی را در دستور کارخود دارد .
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود:راه اندازی مشاغل خانگی و توسعه کارآفرینی موثرترین راهکار حل معضل بیکاری است.
سپهری همچنین بازاریابی و شناسایی نیاز بازار ،ارتباطات گسترده و قوی و ایجاد روحیه کار گروهی در جامعه را از مولفه های اصلی کارآفرینی در جامعه عنوان کرد.
این مقام مسوول به تفکر بازارگرایی به عنوان ابزار موثر برای فروش موفق اشاره کرد و افزود:اگر پیش از تولید محصول و فروش آن در بازار،نیاز مردم و تمایل و رغبت آنان برای خرید محصول شناسایی نشود، تولید و عرضه به بازار محکوم به شکست است.
وی ادامه داد: توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیازمند مهارت های چندگانه است و کارآفرینان و افراد متقاضی کار قبل از ورود به عرصه و میدان کار باید به انواع مهارت های فنی مجهز شوند.
سپهری با اشاره به جمعیت بالای نیروی متقاضی کار در کشور افزود: عرضه نیروی کار باید بر اساس سیاست های انقباضی کاهش و تقاضای آن افزایش یابد تا کشور به حد متعادل جمعیت نیروی کار برسد .
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور از ایجاد دو میلیون و500هزار فرصت شغلی در کشور در سالجاری خبرداد و گفت: حدود 35 هزار از این تعداد سهمیه چهارمحال و بختیاری است.
این جشنواره با حضور بیش از 500 تن از دانش آموختگان دوره های کسب و کار و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
8125/671 شماره 700 ساعت 21:12 تمام
۰ نفر