۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4020193
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/02 سیاسی.پاکستان.آمریکا.حملات موشکی اسلام آباد - تعداد قربانیان حمله روز جمعه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی در پاکستان، به 21 نفر افزایش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی این حملات با اصابت 4 فروند موشک به روستای میرعلی شاه در نزدیکی میرانشاه به وقوع پیوست .
بنا به گفته شاهدان در میان کشته شدگان زنان و کودکان دیده می شوند و زخمیهای زیاد این حمله تروریستی توسط مردم به بیمارستانهای محلی انتقال داده شده اند.
به گفته مقامات بیمارستانی به دلیل وخامت حال بسیاری از زخمیها احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.
این حمله درست پس از دیدار روز گذشته مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با مقامات نظامی پاکستان ازجمله ژنرال پرویز اشفق کیانی فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان اتفاق افتاده است.
کیانی در این دیدار ضمن اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق مسکونی در پاکستان، آن را موجب برانگیخته شدن خشم مردم نسبت به اقدامات آمریکا دانسته و خواستار توقف این گونه حملات شد که آمریکا نسبت به آن بی توجهی کرد.
آمریکا در سال 2010 میلادی 116 نوبت مناطق قبایلی پاکستان را هدف قرار داد که به کشته شدن بیش از 650 نفر منجر شده است.
در سال 2009 نیز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا 45 نوبت مناطق قبایلی پاکستان را هدف حمله موشکی قرار دادند که در نتیجه 420 نفر کشته شدند.
آمریکا مدعی است حملات حملات به مناطق قبایلی پاکستان با هدف از بین بردن طالبان و القاعده صورت می گیرد.
این ادعا در حالی مطرح می شود که بیشتر قربانیان حملات موشکی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان غیرنظامیان هستند و تنها دو و نیم درصد از این حملات ، اعضای القاعده و طالبان را از بین می برد.
آساق 1577**1095** شماره 231 ساعت 16:13 تمام
۰ نفر