۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4017019
T T
۰ نفر

آیت الله نوری همدانی :

۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4017019
همه استعداد و خلاقیت کشور باید برای جهاد اقتصادی بسیج شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/28 دین.مراجع تقلید.نوری همدانی.جهاد اقتصادی بجنورد - حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی با اشاره به معرفی سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب گفت : باید همه استعداد و خلاقیت های کشور برای اجرای جهاد اقتصادی بسیج شود تا اقتصاد کاملی بسازد که در برابر تحریم اقتصادی استکبار مقابله کند.
به گزارش ایرنا ، این مرجع عالیقدر شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران، دانشگاهیان و نخبگان استان خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره ) بجنورد، اظهار داشت: الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران ابتکار و خلاقیت به اندازه کافی وجود دارد و تحریم های دشمنان نظام اثری ندارد.
وی تحول فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود : بخش فرهنگ از نخستین ابعاد زندگی انسان به شمار می رود و رهبر معظم انقلاب هم بر توجه به این مهم تاکید فراوان دارند.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت : متاسفانه علومی که اکنون در دانشگاهها از آن استفاده می شود ،از غرب گرفته شده و دارای فرهنگ سکولار و اومانیستی است که تغییری هم در آن به وجود نیامده است.
وی گفت : باید شما دانشگاهیان در این زمینه وارد عمل شده و علومی براساس اسلام و جهان شناسی اسلامی به وجود آورید.
این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم خدمت به مردم گفت : یکی از پایه های اصلی ایجاد انقلاب، مردم هستند و تا مردم با انقلاب هستند، پیروز هستیم.
وی افزود : آنچه انقلاب را نگه داشته، مردم هستند و باید شما از این پس در همه صحنه ها حضوری پررنگتر از قبل داشته باشید، زیرا انقلاب از آن شما است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به فرمایش امام راحل (ره ) مبنی بر لزوم قدردانی از مردم اشاره کرد و گفت : در برابر مردمی که هشت سال در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند، باید به این فرمایش امام توجه ویژه کنیم و به خدمت به آنان افتخار کنیم.
وی افزود: دولتمردان و طلاب علوم دینی وظیفه دارند که به مردم توجه ویژه داشته باشند و در حد توان خود به مردم خدمت کنند، زیرا تا مردم هستند دولت و حکومت قوی خواهیم داشت.
این مرجع تقلید گفت : الحمدلله امروز همه مردم پشتیبان انقلاب بوده و از ولایت فقیه پشتیبانی می کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت استان گفت : دکتر احمدی نژاد توجه ویژه ای به پیشرفت این استان محروم داشته و دارد که این مهم در سه سفر استانی رییس جمهوری به خوبی برای مردم این خطه روشن شده است.
ابوطالب شفقت اظهار داشت : رهاورد دو دور اول و دوم سفر دولت به این استان 349 مصوبه بود که 95 درصد مصوبات دور نخست و 70 درصد مصوبات دور دوم اجرایی شده و دور سوم سفر دولت نیز برای استان 237 مصوبه داشت که همه در دست اجرا و از سال 90 اجرای آنها شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
وی گفت: از اثرات اجرای مصوبات دولت در استان تحول عمرانی، خدمات رسانی و اقتصادی است.
شفقت به ساخت 18 هزار و 500 واحد مسکن شهری در استان به برکت دولت احمدی نژاد اشاره کرد و افزود : سال قبل پنج هزار واحد مسکن در مناطق روستایی و سه هزار و 900 واحد در مناطق شهری این استان بهره برداری شده است.
وی گفت : اکنون نیز 14 هزار و 500 واحد مسکن شهری و 13 هزار واحد مسکن روستایی در استان در دست ساخت است که امیدواریم که 13 هزار واحد مسکن شهری امسال به بهره برداری برسد.
آیت الله نوری همدانی از پنجشنبه گذشته به استان خراسان شمالی سفر کرده و در مدت اقامت پنج روزه اش در این منطقه با اقشار مختلف مردم دیدار می کند.
623/626 شماره 743 ساعت 21:22 تمام
۰ نفر